Rita co Rita

11:24 Evi De Mey 12 Comments


De zomer is volop bezig en Mayke haar kleerkast is goed gevuld. De mijne daarentegen mocht nog een upgrade krijgen. Aan stofjes geen gebrek zou je denken, maar toch ben ik voor mezelf vrij kieskeurig. Had je dat verwacht?

The summer is in town and Mayke has already a lot of dresses. My wardrobe on the other hand needs an upgrade. No lack of fabrics you would think, but I am quite picky when it comes to fabrics. Did you expected that?



Ik ontdekte onlangs het merkje Rita co Rita bij Galleryfabrics. Een leuke zijdekatoen van de Belgische ontwerpster Rita Van Ostaeyen. Speciaal, dat mag u gerust zeggen. Het ademt voor mij iets uniek uit.

I recently discovered the brand Rita co Rita at Galleryfabrics. A silk cotton fabric from the Belgian designer Rita Van Ostaeyen. Special, you might say that. It has that unique look.



Het patroontje is van... mezelf. Jaja, af en toe krijg ik van die ingevingen en tekende dus zelf een kleedje uit. Aangezien het stofje perfect is voor zomer en een luchtig briesje, wou ik een ditto kleedje. En zo geschiedde.

I drew the pattern by myself, for myself. Since the fabric is perfect for summer and the summer breeze, I wanted a dress that would match that.



Aangezien de print vrij druk is, waren er niet teveel tierlantijntjes nodig. Je kan hem gewoon recht dragen, of het geheel wat opleuken met een riempje. Of zoals ik deed gewoon een lintje. Ik tekende een V-rug. Als je een mooi bruin kleurtje hebt is dat extra mooi hé :)

Since the print is dominant, you do not want the dress to be overdone. You can just wear it straight or with a belt. Or as I did, just with a ribbon. I drew a V-back which is extra pretty when you are slightly tanned :)



Ik had gisteren een naaidagje gepland met Isabel, Sofie en Dominique. Genieten dat ik daarvan doe, echt enorm. We hebben goed getetterd, genaaid en vooral plezier gemaakt. Na al dat naaien hielden we nog even een fotosessie. Waarvan u het resultaat nu hebt kunnen bewonderen, met credits voor de foto's aan Isabel. En aan Sofie en Dominique voor de enthousiaste aanmoediging :)

I had a sewing date yesterday with Isabel, Sofie and Dominique. That is something I really enjoy... chatting, sewing and having fun. After all that sewing we organised a little photoshoot. You have seen the result of that now, with credits to all those ladies.


Ik heb al complimentjes gehad met de jurk en mag hier extra fijn nieuws brengen....

Ik geef het patroontje gratis weg* in maatje 36/38 op mijn Instagram pagina. Om mee te doen moet je even doorklikken. Voeg daar nog een zonnetje bij en je bent gesteld. Of toch bijna, want natuurlijk heb je ook stof nodig om het kleed te maken. Daarom krijgt de winnares van galleryfabrics 1,5 meter van deze stof cadeau. Een totaalpakketje dus :) Ik zou zeggen, waag zeker je kans!

I received lots of compliments with this dress and am happy to reveal something fun.... 
I give away* the pattern in size 36/38 for free on my Instagram account. To participate just click on the link. Add some sun to that and you are ready for summer. Almost that is, because you also need fabric to make this dress. And that is why the winner receives 1,5m of this fabric donated by galleryfabrics. A complete pack :)

Patroon / pattern: Bellevi

Stof / fabric: Rita Co Rita - Galleryfabrics

*Give away enkel voor Belgische deelnemers. Buitenlandse deelnemers worden de verzendkosten verrekend. *Give away only for Belgian participants. Foreign participants will be charge the difference in shipping costs

You Might Also Like

12 opmerkingen:

  1. Die jurk staat je echt zo goed! Moeten we meer doen, zo'n dagje samen doorbrengen! X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. What a cute dress and so perfect for summer. The drape of this fabric is beautiful and you handled it well!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kom graag in aanmerking voor het patroon en stof

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi hoor! Hoe blij ik ook ben met onze buikbewoner, ik ga toch verschrikkelijk blij zijn om ook weer zo'n mooie dingen voor mezelf te kunnen maken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi jurkje! En dat stofje: prachtig! Ik klik vlug door en waag mijn kans!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Alleen maar hartjes voor die rug ❤️
    Wikkelgatjes (eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel erg mooi, staat je super!

    Heerlijk om vriendinnen te hebben waar je een hobby mee kan delen, he!

    BeantwoordenVerwijderen