Knotted it again

05:00 Evi De Mey 31 Comments





Stoffen en patronen, je kan er een statement mee maken. Dat ze hand in hand gaan, moet ik u niet vertellen. En waar u ze kan halen nog veel minder :) Zo is het u misschien niet ontgaan dat Atelier in't Leerke onlangs verhuisde van Lier naar Edegem. En uiteraard verhuisden alle mooie stofjes mee.



Zo kan u ter plaatse of in de webshop een parel van een stofje vinden, de Tulips van Cotton & Steel. Zulk prachtstofje vraagt dan ook om een prachtpatroontje. De Just Knot It van Riet is een patroontje dat in mijn persoonlijke top staat. Ik tracht niet te vaak hetzelfde patroon te gebruiken maar dit is gewoon het perfecte huwelijk.




Mijn patroon van vorig jaar hergebruiken zat er niet meer in. Dus ik besloot een 116 over te tekenen. Ruim genoeg, dus dat gaat moeiteloos 2 zomers meegaan :) En dat is toch een leuke extra want soms is het zo'n zonde dat een jurk na enkele weken al uit de kast moet wegens te klein. Zo lang mogelijk van alles genieten, dat is de boodschap!

Ik werkte met een assorti blauwe stof, en contrasteerde met rood. Om het geheel wat extra te geven (voor zover de jurk op zich nog niet speciaal genoeg zou zijn) werkte ik de stiklijn van de zoom af met een zigzaglint. Het is eens iets anders.




Ik had nog een beetje stof over en mijn grootmoeder heeft me altijd geleerd om niets te verspillen (ergo: dat is de oorsprong voor mijn overvolle restjesbakken), dus ik maakte een haarbandje. Hoe je dat doet is vrij simpel. Neem 3 lapjes stof, stik ze tot tunnels, keer ze, en vlecht. Aan beide uiteinde bevestigde ik elastisch biaislint. Easy peasy!




Ik volgde trouwens onlangs een fotografieworkshop bij Stijn Willems Photography. Voordien fotografeerde ik steeds in automatische sportstand. Dat laatste vooral omdat de dame gewoon niet lang stil kan staan, en anders de beelden dramatisch onscherp waren. Maar ik kreeg samen met enkele andere dames een speedcursus fotografie, oftewel leren de knoppekes te gebruiken. En vandaag heb ik dat voor de eerste keer omgezet naar de praktijk. Wat was dat spannend!




Qua locatie brachten we een bezoekje aan het Begijnhof in Diest. Echt de moeite om eens door te wandelen. Zeer rustiek en ideaal om leuke kiekjes te nemen. Mayke genoot en moeder probeerde de instellingen goed te krijgen. Wat eigenlijk zeer vlot ging en ik deed zelfs een klein vreugdedansje toen ik op het schermpje zag dat het goed kwam. Dat stimuleert alvast om hier echt mee door te gaan. Deze week heb ik deel 2 van de workshop, ik kijk er alvast naar uit.




Ik ben enthousiast, dat kan ik niet verbergen. Schone stofjes, schone foto's en... een schone prijs! Want ik mag samen met 3 andere lieve dames enkele cadeaubonnen uitdelen van Atelier in't Leerke. Cadeaubonnen van maar liefst 25 euro, geef toe dat is al de moeite hΓ©. Nog meer stofjes shoppen :) Hieronder kan je lezen hoe deel te nemen, en ook op welke blogs je nog extra kans kan maken. Duimen omhoog!



Dank je Atelier in't Leerke en dank je Stijn Willems! Dikke knuffel voor al jullie inspanningen.

Thanks Atelier in't Leerke and thanks Stijn Willems! Big hugs to all of you for all the effort.

Stof / fabric : Cotton & Steel - atelier int leerke
Patroon / pattern : Just Knot It - Mind the whale

⤖ 26 juni: So Popo Sew 
 3 juli: Bellevi Handmade 
 10 juli: Kaatjenaaisels 
 17 juli: Bel'Etoile



a Rafflecopter giveaway

You Might Also Like

31 opmerkingen:

  1. Wat een mooie foto's. De jurk doet me een beetje denken aan mijn versie van vorig jaar. Deze was veel te snel te klein dus ik volg je volledig: iets groter naaien geeft dubbel veel/ lang plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi en stijlvol voor een mooie jonge dame!
    Patroontje ligt hier ook klaar om de jurk te maken voor een collega haar dochtertje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo zo mooi! Wat een ongelofelijk knappe foto's en dito jurk, helemaal verliefd op al die kleine details! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi. Leuk met dat contrast!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige jurk Mayke straalt �� blijft een prachtig patroontje ��

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie foto's! Ik vroeg me al af waar 't Leerke naartoe was, ik liep vorige week voorbij het lege winkelpand in Lier.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke contrasten in verwerkt!! Wat een heerlijk stofje dan ook 😍

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige jurk! Dat haarbandje maakt het helemaal af.
    Mooie foto's ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooie foto's en jurk! Ik waag mijn kans! Het patroontje kocht ik vorig jaar, het wordt dus tijd om er mee aan de slag te gaan πŸ˜€

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ben helemaal mee! Mooi stofje (beetje Hollands ;-), prachtige foto's op een toffe locatie en een mooie give-away. Wat een voldoening zal dat geven!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Is niet erg hoor als u jurkjes te klein zijn, MArthe stelt haar kast graag open voor deze pareltjes ;)
    Nee serieus wat een leuke jurk weer!! En u fotokes ook wauw (mss toch ook maar is cursus volgen hmmm )

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik zei het al een paar keer, maar hier ook nog eens. Wat een parels, de jurk, de dochter, de foto's!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Alle is buitengewoon mooi: een toppertje!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Schoon als altijd! En hier zou ik ook eens meer moeten experimenteren met mijn fototoestel... zoveel mogelijkheden laat ik dikwijls onbenut...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel leuk! Doet Hollands aan... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel mooi jurkje! De stof past perfect bij het toppatroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Alweer zo mooi Evi! Prachtig ook met die rode accenten!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. prachtig. extraatje zoals die rode zigzag tillen de jurk naar een nog hoger niveau.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ah, to live in such a picturesque place! I love all your little touches on this dress--the piping and the ric rac are just so sweet and the set off this cool fabric so well.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heel mooi! Het rood geeft een mooi contrast. Weeral wat inspiratie opgedaan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Jij weet elke keer opnieuw te verbazen met je creativiteit en mooie stofkeuzes! Echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. wauw, wat een mooi kleedje en die foto's die zijn gewoon fantastisch

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Heel erg mooi, zowel de jurk als de foto's! Ik vind het blauwe 'lint' in de taille ook erg mooi.
    Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wow! Heel mooi! En de foto's zijn echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Idd een prachtig stofje. En een prachtige jurk. Ik ben zelf ook bezig met mijn 2de versie van dit patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Prachtige jurk! De rode accenten maken het helemaal af

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Kei mooi. Ik heb laatst ook mijn eerste just knot gemaakt en vind het ook een heel fijn patroon. :-) maar eerlijk ik kan niet op tegen dit pareltje πŸ˜‚

    BeantwoordenVerwijderen