Swimwear blogtour : Cosi swimsuit

05:00 Evi De Mey 23 Comments




Voor alles is een eerste keer... ook voor badpakjes! Ik zag een mooie badpakstof bij De Stoffenkamer en deed zowaar een impulsaankoop. Een badpakje, dat wou ik eindelijk eens maken. De stof bleef nog wat in de kast want geef toe, als het weer niet mee wil, is de zin er niet echt om badpakjes te maken :) Dat ik de Cosi Swimsuit van Sewpony maakte, had u wellicht meteen al door. Het is dan ook een veelzijdig en leuk patroon.



Soms google ik wel eens naar tips & tricks vooraleer ik me op onbekend terrein ga begeven. Ik kwam telkens bij Lily en Woody uit, en dat is ook de aanleiding geweest waardoor ik nu eindelijk een badpakje wou maken want dat exemplaar is gewoon zo mooi. De spreekwoordelijke schop onder mijn kont kreeg ik door de invitatie voor deze tour. Nu moest het gebeuren!



In België moet je van het weer genieten zoals het komt en gaat. Ineens kwam er een prachtig verlengd weekend aan, waardoor we besloten enkele daagjes naar zee te gaan. Van een ideale moment gesproken... Maar, dat wou zeggen dat ik op 1 avond een volledig badpakje moest knippen en ineen naaien. Twijfels begonnen ineens de bovenhand te nemen.




Ik stuurde nog snel Sylvia een berichtje om na te gaan welke elastiek zij had gebruikt. Want badpakelastiek, als u het kan vinden in België, geef gerust een gil! Op haar aanraden gebruikte ik toch gewone elastiek. Het is inderdaad een feit dat het badpakje niet dagenlang in het water vertoeft, en zo snel verduurt dat niet. Zo gezegd, zo gedaan.




Algemeen gezien ging het naaien vlot vooruit. Maar de afwerking van het deel rond de billen vergde toch wat gepuf. Het is ook een kwestie van de juiste steek te vinden op je machine. En dan wat spelen met de rekbaarheid van je elastiek. Voor een eerste exemplaar kneep ik qua afwerking een klein oogje dicht. Het is een goede leerschool hé. En het schattigheidsgehalte maakt alles goed :)

 

Qua stofverbruik heb je voor een badpakje niet zoveel nodig. Ik heb nog over dus misschien maak ik nog wel een bikini. Als ik ooit eens 5 minuten tijd heb ;)



Stof / Fabric: De Stoffenkamer
Patroon / Pattern: Cosi Swimsuit - Sewpony

For more swimsuit inspiration, head over to all the participants of the tour :) There are also DAILY PRIZES to win! Scroll down to discover what you can win, and how to enter!

Monday, June 26
Tuesday, June 27
Wednesday, June 28
Thursday, June 29
Friday, June 30
Lulu & Celeste - Little Heart Threads - Ronda B. Handmade - Bellevi - sewingbyti

Daily Prizes:
Monday: 1 pattern of choice from Call Ajaire + $20(USD) gift card to Peek-a-boo Patterns (for either patterns or fabric)

Tuesday: 5 out of 4 - 1 pattern of choice + Fabric Fairy $30 (USD)gift card

Wednesday: Gracious Threads - 1 pattern of choice + Raspberry Creek Fabrics- $50(USD) gift card

Thursday: Jalie - $20.00 (CAD) gift card + Imagine Gnats $40(USD) gift card

Friday: Rad patterns 2 patterns of choice + Water Tower Textiles $50 (CAD) gift card

Grand Prize:
Two ways to enter: Enter the Grand Prize Rafflecopter, and/or post a swimwear item you’ve sewn on Instagram. Readers can enter more than once on Instagram but must use a different photo/different sewn swim item per entry. (Ie. multiple photos of the same outfit only count as one entry). Items allowed: swimsuits and swim coverups for the entire family (women, men, children). To enter on IG: Post your photo and use the hashtag #TheSwimsuitEditionTour and tag @luluandceleste and @debzaleski in your post. Items can only have been sewn since the beginning of June 2017. Closes July 2nd 11:59pm EDT.

Prize: Phat Quarters $25(USD) gift card + Boo Designs $100(AUD) gift card + Sewing by Ti -$20(USD) gift card + Made by Jack's Mum - swim pdf pattern bundle

a Rafflecopter giveaway a Rafflecopter giveaway

*These rafflecopters will close at 11:59pm the following day (so Monday’s closes Tuesday night at 11:59pm EST)** They open day of at 12am EST and close at 11:59 pm EST following day.

You Might Also Like

23 opmerkingen:

  1. Oh, ik herken het helemaal, de twijfels bij het stikken van zwembadstoffen - uiteindelijk gebruikte ik de drievoudige zigzagsteek (een zigzag in drie aparte steken) en badpakelastiek vond ik bij lijfgoed.nl. In België vond ik er inderdaad ook nog niet ;)
    Maar hé, het resultaat mag er zijn, kei schattig ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oke, het is even toegestaan, je mag de lach-modus aan zetten: ik heb op een overschotje werkelijk ALLE steken geprobeerd om zo vast te stellen dat er inderdaad 1 steek is die perfect is voor badpakskes... ik moet al niet vertellen dat toen ik je antwoord las ik spontaan moest gniffelen 😉 Leve de drievoudige zigzag! De koningin der steken voor zwemspul. Ik had ook gezien bij lijfgoed maar puur voor elastiek waren de verzendkosten iets te euhm prijzig. Dusja, plan B 🙂

      Verwijderen
    2. 't Is me wat hé, die badpakdingens #schaterlach
      Mijn uitdaging voor deze zomer - naast de ufo's aanpakken - is zwemgerief voor mezelf; dus ik had niet alleen zwemelastiek nodig (ik mag er niet aan denken dat dat van mijn lijf floept met gewone elastiek) maar ook nog voering en sluitingen... je kunt je te pletter zoeken in België achter die dingen #hoeravoorlijfgoed ;) #wantikbenhetwaardofzo

      Verwijderen
  2. Kei schoon! En bedankt voor de tip van gewone elastiek, zwembroekjes staan ook op mijn agenda.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi badpakje !! En zo herkenbaar, die "Als ik ooit eens 5 minuten tijd heb" ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk exemplaar! Hier ook iets gelijkaardigs in de maak. Maar moeilijk om leuke stofjes te vinden in ons kleine belgenlandje! Wel leuk om te weten dat jij ook koos voor gewone elastiek...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Superleuk seg! Hier heeft Sam badpakjes genoeg en stiekem ben ik daar wel blij mee, dit durf ik precies toch nog niet aan! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. She looks so happy in it! We love the cosi too. Yours turned out so well!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig! Dat badpakje past perfect bij de stralend blauwe hemel en de stralende dochter natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een prachtig exemplaar! En een mooie stofkeuze.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Vorige week liep ik nog in 7 winkels naar een badpak te zoeken met dochterlief. ik zweer het u: als dit stofje er had tussengehangen, dan kon ik na de eerste winkel al terug naar huis.
    Ik durf het niet aan zo'n badpak naaien, maar deze stof vind ik prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen