Mini and maxi Miss Polly

21:53 Evi De Mey 10 Comments




Er staan veel patronen op mijn to-sew-lijstje, en eentje er van was de Miss Polly. Het patroontje ligt al lang te lonken naar me. Vorig jaar kwamen dan ook nog de Soft Cactus poppen op de markt. Ik was wat laat om te bestellen, maar vond toch nog een Anna bij Les Lisettes. Aangezien het met Kerst al een overvloed aan cadeautjes was, besloot ik de lieftallig Anna bij te houden tot haar verjaardag. Als in "juli, nu, afgelopen zondag" :)





Laat ons beginnen bij het begin, en dan bedoel ik echt het begin van een maak-proces: de stof! Ik kocht een paar stofjes over van de lieftallige Laura. Dit was er eentje van en leek me uitermate geschikt voor een Miss Polly. Zeker omdat je er mooi mee kan contrasteren. Kopen jullie soms stofjes over? Altijd een leuke optie om te bekijken. Let trouwens extra op de tekening, het zijn toepasselijke feesthoedjes voor een verjaardag :)




Ik maakte een 116. Volgens de maattabel zou een 110 ook lukken maar dat dierf ik niet riskeren. Nu kan ze naar hartelust bewegen :) Een supersnel klaar-projectje is het niet, maar ik kan u verzekeren dat het loont. Mijn hart maakte enkele vreugdesprongetjes naarmate het kleed vorderde. Ik had de stof zodanig geknipt, zodat ik nog een lapje over had voor deel 2 van mijn duo-project.




Terwijl ik geduldig zat te wachten tot de tijd verstreek en haar verjaardag dichter bij kwam, bracht de lieve Suz van Sewpoy nog een extra patroon uit, de Mini Miss Polly. Ik weet niet of ze aanvoelde dat ik het moeilijk had met wachten, maar o wat ben ik ze dankbaar. Dit was gewoon dé perfecte cadeau. Een Maxi en Mini versie. Geduld wordt beloond zeg ik u!




En eindelijk was het moment aangebroken. Tijdens een naaidagje met de sewing sisters (Isabel, Sofie en Domnique) maakte ik beide versies. Aan de kleine versie heb ik wat meer foefelwerk gehad omdat je daar minder werkruimte hebt. Superspannend is het dan als je de pop het kleed wil laten passen :) het is eens iets anders dan stress of het kleed Mayke wel zou passen *proest*



Vorige week waren we aan zee, daar vierden we haar verjaardag. Je had haar ogen moeten zien glunderen, eerst toen ik haar de pop gaf. En daarna toen ze zag dat zij net hetzelfde kleed had. Ze wou het al meteen aan doen. De blogster in mij denkt dan meteen "ik wil eerst foto's" :) want ik ken dat al. Dat is de wet van Murphy dat het al besmost zou geraken. Maarnee, het overleefde zonder enige vlek. De dag er na waren ook de weergoden ons wat gunstig gezind en trokken we richting Nieuwpoort om foto's te nemen. Aan toeschouwers geen gebrek :)




De Soft Cactus poppen hebben trouwens een fantastische geur. Indien u al eentje heeft, weet u want ik bedoel. Ik zou zeggen dat zij die nog geen pop hebben, het maar moeten ontdekken maar ik ben té enthousiast. Ze ruiken namelijk naar vanille. Ik geef toe af en toe te ruiken aan de pop. Het doet me denken aan mijn kindertijd, aan de zoete dingen. De pop op zich is ook prachtig. Nummer 2 staat al op de verlanglijst en ga ik weldra bestellen. Zo krijgt Anna er een vriendinnetje bij. En ik, ik zal nog maar een deel Miss Polly's naaien, in groot en klein :)



Patroon / pattern: Miss Polly - Sewpony
Patroon pop / doll pattern: Mini Miss Polly - Sewpony
Poppen / dolls: Soft Cactus

You Might Also Like

10 opmerkingen:

  1. Prachtig twinningprojectje, wat straalt Mayke in haar jurk!
    Helemaal fan van het stofje ook!
    En oh ja, die pop geurt heeeeeeerlijk, kom er nog maar eens een keertje mee langs ;-)
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg mooi! Lara draagt nog een 104 in Miss Polly, maar bij de nieuwste van Sewpony die binnenkort uitkomt heb ik toch een maatje groter genomen. Ze heeft al zodanig veel in haar huidige maat en dit past ook prima!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Evi!!!! Zo mooi, allebei de kleedjes... Geen wonder dat haar oogjes glunderden. Top gedaan..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een top cadeau! En wat wordt ze groot die mooie meid ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Superleuk die twinning met de pop! Echt heel geslaagd.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. heel mooi! zowel de grote als de kleine versie!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mayke schittert!!! Prachtig om te zien! Heel knap gecombineerd en mooi gemaakt! Helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi! En zo leuk, dochter en popje met hetzelfde jurkje 😍

    BeantwoordenVerwijderen