See you at six - Playtime

22:12 Evi De Mey 27 Comments




Misschien hadden ze het beter "see you at twelve" genoemd in plaats van "see you at six", want afgelopen donderdagnacht om klokslag 0.00 uur ging de collectie in verkoop.  Er werden teasers op ons los gelaten, waardoor vele naaisters aftelden naar het moment dat er kon besteld worden. Uit ervaring weet ik dat het soms heel snel gaat. Dus ik besloot - net zoals velen onder jullie - om tegen de slaap te vechten en op te blijven tot middernacht.



Ik was voorbereid deze keer. Geen ezel en een steen die zich meerdere keren stoot :) Vooraf nam ik de collectie al door op de website. Mijn oog viel onmiddellijk op de tule. Ik hou van het romantische, het speelse, het dromerige,... Vrouwen voelen zich nu eenmaal graag een prinses zeker. De selfish sewing borrelde naar boven.




Madeline had het ganse gamma in stock en zodra er kon besteld worden, klikte ik snel alles het winkelmandje in. Wat ik nog zoal kocht, zal hier binnenkort nog wel verschijnen :) Voldaan ging ik slapen. En o wat was ik blij dat ik ben wakker gebleven, want tegen de ochtend was de tule al uitverkocht! Zaterdag plande ik een mini-date met Marie-Paule en gingen we samen langs de stoffenmadam. Ik moet u niet zeggen dat we allebei nog extra stof kochten zeker ;) Het was een fijne namiddag, in nog fijner gezelschap. Meer moet het soms niet zijn.



Een tule rokje voor mezelf... dat kan werkelijk niet moeilijk zijn hΓ©. Je stikt de zijkanten aan elkaar zodat je een tunnel hebt, rimpelt het aan de elastiek, voering er aan en klaar! Toch moet ik toegeven dat het best ietwat meer uitdaging vergde. Tule verschuift namelijk enorm. Ik legde het helemaal open en heb massa's spelden gebruikt. That should do the trick!



De tule is 3 meter breed dus ik kocht 1 meter en plooide hem dubbel. Zo had ik een rokje van een halve meter lang ongeveer. Ideaal dus. 1 lange zijde is trouwens mooi afgewerkt met boogjes dus perfect om als onderzijde langs de buitenkant te gebruiken.



Door de vele speldjes stikte het redelijk goed in elkaar. Op enkele uurtjes had ik een volledig afgewerkt rokje. Stofjes donderdagnacht gekocht, zaterdag opgepikt en zondag al een kledingstuk, recordtempo zeg ik u!



In mijn kast had ik een perfect matchend topje liggen en als accessoire nam ik nog snel een roosje mee. Ik hou van verse bloemen in huis :) En ik hou van deze See you at six collectie. Wat een pareltjes! Zijn jullie ook zo'n fan? En vooral... waren er nog lotgenoten die zijn opgebleven om te bestellen? :)



Stoffen / fabrics : See you at six - bij Madeline de stoffenmadam

You Might Also Like

27 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige, romantische outfit! En het zwierige van het rokje, da's helemaal jouw ding he. Al babbelend bleven we samen op om te bestellen, keigezellig!
    Dikke kus voor een topmadam!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad, wij begrijpen elkaar he πŸ˜€

      Verwijderen
  2. Oh Yes, nog lotgenoten. Erger nog. Ik ga normaal vroeg slapen dus ik bleef op zo lang dat kon zonder dat het als 'verdacht' werd bestempeld door de man des huizes en ging dan 'slapen' om rond 12u eventjes op gsm te kijken en dan 'naar toilet te moeten' om te kunnen betalen �� #mijnmanmeentdekoopstopwel #ikookmaarhetvleesistezwak ���� schitterend rokje trouwens, staat je super!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi ik moet toegeven dat het herkenbaar is hoor πŸ™ˆ Ik deed dat vroeger ook πŸ˜‰ Benieuwd wat jij kocht πŸ˜€

      Verwijderen
    2. Zo ongeveer al de rest??? Palmbomen in beide versies. De koperen en champagne grid. De zwart/witte grid in FT. En die gouden elastiek. Ik weerstond de vlagjes... En al spijt dat ik de vissen en die andere elastiek niet kocht. En de bijpassende boordstof.

      Verwijderen
  3. Echt een evi outfit, je straalt erin. Ik kon me tot nu toe bedwingen en kocht nog niets. Ik vermijd dus webshops πŸ˜‰

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je πŸ™‚ Ik kijk nu ook even niet meer naar webshops want mijn zelfbeheersing is num komma nul πŸ˜‚

      Verwijderen
  4. Mooi mooi mooi!!! Ik had een beetje hetzelfde in gedachten ... maar ik zou mijn rok ietsie langer willen, wat denk je dat ik dan nodig heb qua stof? (Sorry ik blijf dat zo moeilijk vinden om je hoeveelheid stof in te schatten)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had 1 meter gekocht. Dus dat deel je door 2 voor 2 lagen. Ik zou meten hoe lang je hem wil. En dat delen door 2 (naadwaarde bijtenlen) πŸ™‚

      Verwijderen
  5. Hahaha lieverd toch! Slaap laten voor stof, dat doe ik Γ©cht niet. Hoewel ik ondertussen ook wel al een paar lapjes kocht #oeps.
    Ik zou er uitzien als een lomp geval, in zo'n tule rok maar jij ziet eruit als een stralende prinses ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha ja ik probeer de illusie van volume op te wekken natuurlijk πŸ™‚ Jij ziet er altijd strakend uit!

      Verwijderen
  6. Héél mooi! Ik ging om half twaalf slapen, maar vond gelukkig 's morgens nog wel webshops die hem nog wel hadden. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi!! Stijlvol met toch wat prinsessengehalte ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig leuk. Ik ben fan van zo'n rokken, maar vrees dat het me niet staat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eens proberen he, wie weet valt het goed mee πŸ˜‰

      Verwijderen
  9. Echt super mooi! Je staat er heel goed mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hij staat je geweldig mooi! Die top gaat er ook super bij!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo lief, dank je! Dat moest inderdaad lukken dat die kleuren mooi matchen. Weer een totaaloutfit πŸ™‚

      Verwijderen
  11. Voorlopig wist ik nog steeds te weerstaan aan al dat moois. Al verwacht ik nog wel iets te kopen. Ik zie wel :) Genoeg stof om te verwerken hier thuis :) Er zal nog wel iets overschieten tegen de tijd dat ik ooit bij Van Leuven geraak hoop ik :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wsch wel hoor πŸ™‚ Al is het soms zo moeilijk om te weerstaan πŸ™ˆ

      Verwijderen