Designer Stitch blogtour

00:53 Evi De Mey 20 Comments




Vandaag is de kick-off van de Designer Stitch Blogtour. Er zijn er altijd die de spits moeten afbijten, en daar hoor ik bij. Ik koos voor de Georgia Dress en ben eigenlijk best wel fier om deze te mogen presenteren :)



"Designer" het woord zegt het zelf denk ik. Het is een patroontje dat helemaal in de kaart van de mode anno 2017 speelt. Maxi en speels. Een ideaal model voor een dinertje, avondje uit, om mee te gaan werken of te flaneren op vakantie. You name it, Georgia got it!



Afgaande op de maattabel tekende ik de 36 uit. In principe had ik voor de taille en heupen een 38 moeten nemen maar dat deel negeerde ik gewoon. Toen ik een bestaand kleedje op het patroon legde werd snel duidelijk dat de 36 perfect zou zijn. En uiteindelijk heb ik de zijnaden nog met 1,5 cm versmald :) Er mag wat model in zitten hé.



Een gewoon katoentje zou deze jurk een heel ander effect geven. En aangezien ik echt voor de "Designer look" wou gaan, ging ik naar de Fabric Sales in Rotselaar. Als je exclusieve stofjes zoekt kan ik dat ten sterkste aanbevelen. Voor een designerkleed tel je véél euro's neer. Maar nu maak je er gewoon zelf eentje :)




Er was werkelijk overaanbod qua stoffen en de weegschaal in mij wist niet meteen waar te beginnen. Ik voelde het al, hier zou ik uren staan rondkijken. Gelukkig mocht ik op de hulp van Christine rekenen. Een superlieve dame die meteen wist wat voor soort stof ik nodig had. Ze stelde een stofje voor van Christian Wijnants, een Belgische modeontwerper. Ja, dat was het, ik was verliefd op de streepjes! Dat werd gecombineerd met nog 2 andere stofjes van dezelfde designer. Never change a winning team zeker :)



Ik maakte het gesplitst voor- en achterpand. Om het nog wat mijn eigen toets te geven naaide ik zijsplitten en een extra fantasiestreep op de schouder. De jurk werd ook gevoerd voor extra draagcomfort. En zo valt de buitenstof mooi door. Het naaien zelf ging echt supervlot. Ik denk dat ik de lieve Christine nog eens een bezoekje ga brengen voor nieuwe stof, want o wat ben ik blij met deze jurk!


Een grote DANKJEWEL aan Designer Stitch dat ik deel mag uitmaken van deze blogtour. En nog meer voor het geweldige Designer patroontje :) Waar het hart van vol is loopt de mond van over zeggen ze, en dat is werkelijk zo. Ook nog een extra dank je aan Christine van the Fabric Sales, niet alleen voor de leuke suggestie maar ook voor de toffe babbel.

Patroon / Pattern: Georgia Dress - Designer Stitch
Stof: Christian Wijnants van bij the Fabric Sales

To celebrate Designer Stitch it's 1st anniversary, all patterns are discounted -50% until Monday 12th June. Need more inspiration, make sure to visit the other blogs in this tour :)

June 5, 2017 
Bellevi  



June 8, 2017

June 9, 2017

You Might Also Like

20 opmerkingen:

  1. Je straalt in deze prachtige jurk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! Daar zie ik mezelf ook nog wel in rondlopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi! Staat je geweldig! Wat een prachtige foto's ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super mooi hoor. Zou echt zo uit de winkelrekken kunnen komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wauw evi, echt een pareltje en je staat ook heel mooi met die combinatie van stofjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Knap, het staat je! Heel tof patroon, komt op mijn wishlist.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mooie jurk, het staat je fantastisch ... super toffe stof ook.
    www.stokstaartjedoethetzo.wordpress.com

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je staat er erg goed mee, jij kan dat echt goed af die contrasten en hebt dit fantastisch gecombineerd. Hoedje af! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh, wat vind ik deze jurk geweldig!! En hij staat je echt prachtig!! Perfecte stofcombinatie en dat detail op de schouder is super!! Echt waar, zo mooi gedaan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. I love how you've combined all of these fabrics. This is a beautiful version of the Georgia, and your photos look fantastic and are inspirational!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. This is such a beautiful dress! I love the mix and match of fabrics. Thanks for sharing.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw Evi, dit vind ik een prachtig jurkje!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik krijg op slag goesting om te verhuizen naar Rotselaar-binnen-handbereik ;). Erg mooi Evi, zeker met het verhaal erachter in het achterhoofd ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  14. You totally nailed this dress with your fabric selection. Beautiful images too! You should be proud showing it off.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Superknap evi! Deze ga ik me ook eens aanschaffen se ;)

    BeantwoordenVerwijderen