Celebrating 3y Sofilantjes

23:37 Evi De Mey 7 Comments




Sofilantjes blaast dit jaar 3 kaarsjes uit. Als je patronen voor tricot zoekt, ga je hier steevast bij uitkomen. Toch zijn er ook patroontjes voor katoen in de aanbieding. Voor elk wat wils. Om dat te vieren, werd er besloten om Anne eens een leuke verrassing te bezorgen.




Het idee kwam samen met Deborah van Cas en Nina tot stand. Zij stelde haar infrastructuur ter beschikking (waarvoor superveel dank!) en we hielden vorige week zondag een heuse naaimarathon. Een ganse dag werden alleen maar Sofilantjes patronen genaaid. En niet alleen daar, maar ook elders door zij die niet konden komen.



Ik ging voor een mix en match, de top van de Summer surprise met de rok van de Mantica jurk. Dat leek me een leuke combinatie. Luchtig en zwierig.




Eva Mouton ontwerpt naar goede gewoonte enkele keren per jaar leuke stofjes. Vorig jaar ging ik voor huppelende konijntjes, en dit jaar konden de kaketoes mijn hart veroveren. Het heeft me wel wat moeite gekost om mijn dame uit te leggen wat voor beest een kaketoe is (voor ze de stof zag weliswaar), om nog maar te zwijgen wat voor geluid het maakt *proest*



Ze zeggen dat je het best presteert onder druk. Misschien is die denkwijze bij mij een standaard :) Ik bestelde bij Bambiblauw en mocht rekenen op een prima service zoals steeds. Om zeker te zijn dat de postbode geen roet in het eten kon gooien, legden ze mijn bestelling klaar in het afhaalpunt. De beestjes vlogen dus nog tijdig het huis binnen, oef. Gele assorti stof, daar had ik natuurlijk nog niet bij stilgestaan. Uit Mayke haar kast viste ik nog een gele legging. De maat zou sowieso kantje boordje zijn (en stiekem ben ik echt zeker dat ze zelfs niet meer zou passen). De kleur was perfect.... ik koop haar wel een nieuwe, sjjjjt ;)



Aangezien ik onlangs de Mantica maakte in maatje 5 ging ik nu opnieuw voor die maat. Qua bovenstuk had een 4 jaar misschien nog iets beter geweest maar ach ja, nu bestaat de kans dat het volgend jaar nog past hé. En dit jaar zit het gewoon casual :)


Patroon / pattern: Summer Surprise + Mantica - Sofilantjes
Stof / fabric: Eva's kaketoes

More Surprise Blogs: 


*** Mocht je het patroon aankopen via de link in deze blogpost, dan krijg ik een kleine commissie. Het wordt niet duurder voor  jou, maar ik ben er zeer blij mee. En ja... ik spendeer dat ongetwijfeld aan nieuwe stofjes :) ***  If you buy a pattern through the link in this blogpost, I get a small commission. The price stays the same for you, but it makes me happy . And yes... I probably buy new fabrics with it :) ***

You Might Also Like

7 opmerkingen:

  1. leuke jurk! en ideaal speelgerief!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi. En zo tof decor dat strand 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Alweer een mooi jurkje in Mayke haar kast! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Da's een toffe hack die Summer Surprise met de Mantica rok! En ja, dat stofje is helemaal te gek.

    BeantwoordenVerwijderen