Camellia dress - Petite Stitchery

05:00 Evi De Mey 10 Comments




Als het lente is beginnen we allemaal kriebels te krijgen. Ons hoofd begint te bruisen en we willen graag frisse, vernieuwende dingen. Petite Stitchery bracht onlangs een lentecollectie uit en de Camellia jurk viel me meteen op. Deze stond dus hoog aangeschreven op mijn to-sew-lijstje.



Dat mijn voorraad schatten bevat, hoef ik u waarschijnlijk niet meer te vertellen. Soms zie je nu eenmaal een stofje waarvan je denkt "dat wil ik". Dit stofje uit de collectie van De Melkbrigade kocht ik bij Bambiblauw en lag al eventjes te wachten op een leuke bestemming. Mensen schrikken al wel eens van mijn thuisgamma aan stoffen. Ik ben een vrouw die graag voorbereid is, we steken het gewoon daar op. Bepaalde stoffen vereisen nu eenmaal bepaalde patronen, en omgekeerd. Althans... toch in mijn hoofd :)



De print op zich is vrij sprekend, waardoor ik niet teveel ging freestylen en me braafjes aan het patroon hield. En eigenlijk is dat best een luxe met zo'n duidelijke handleiding. Bovendien, less is more zeggen ze toch :) Daarom knipte ik enkel de kraag in het zwart zodat het retrogevoel extra naar boven kwam.




De subtiele eyecatcher bij dit patroon is de sluiting vooraan. Je kan kiezen tussen knopen of kamsnaps als sluiting. De ijverige ik ging langs Veritas en kocht knopen... veel knopen! Want dat is nu net het opzet van het knopenpad van dit patroon. Helaas verkochten ze daar geen extra tijd waardoor ik het niet echt zag zitten om zoveel knoopsgaten te maken. En ja, omdat door knoopsgaten te maken je werkelijk een gans stuk in 1 knip kan verknallen :) Ik voelde me veiliger bij de gedachte van plan B, de kamsnaps. Matte, zwarte kamsnaps vinden is niet de meest eenvoudige opgave, zo is gebleken. Maar toen kwam Atelier in't Leerke to the rescue! Zeer veel hartjes voor deze dames.





Ik naaide een 5 jaar voor Mayke, en ze valt eigenlijk vrij goed in die maat. Qua stofverbruik moet je rekenen dat je voor het rokpand toch wel een vrij breed stuk gebruikt. Zo kan je goed rimpelen en heb je instant volume. Dat moest toch weer even getest worden door Mayke natuurlijk. Ze zwierde er op los, gelukkig zonder valpartijen :)



Qua vlotheid op naaigebied scoort dit patroon zeer hoog. Voeg daar nog de tevredenheid van moeder - dochter en de leuke pasvorm bij, dan zijn we 100% tevreden! Ik krijg vaak de vraag of Mayke graag poseert en ik kan u vertellen dat ze meestal wel staat te springen. De dame staat nu eenmaal graag in de belangstelling. En zeker als het nieuwe kleedjes zijn, daar kan je zelden mee mis gaan. Maar de locatie is alles. Zowel voor de foto's zelf, als voor het enthousiasme van Mayke. Naar deze locatie had ik haar nog niet eerder mee naartoe genomen. Maar, de aandachtige volgers herkennen het zeker nog :)



Om het tijdreizen te vergemakkelijken kan u hier klikken :) Een locatie die toch wel speciaal is voor mij. En Mayke vond dat geweldig natuurlijk. Ik had haar eerst mijn foto's van destijds laten zien... Ze heeft nog nooit zo snel in de auto gezeten denk ik!

De dag na de fotoshoot ging ze al met de jurk naar school. Haar lente- en zomercollectie krijgt vorm. Over collectie gesproken, je kan het patroon van de Camellia Jurk los aankopen of als bundel. Ken je Petit Stitchery nog niet, ga dan echt eens kijken naar de patronen. Ze zijn stuk voor stuk uniek. En nu, genieten van het mooie weer :)

Patroon / pattern : Camellia dress - Petite Stitchery
Stof: Melkbrigade van bij Bambiblauw
Kamsnaps: Atelier in't Leerke

You Might Also Like

10 opmerkingen:

  1. Prachtig! En ik snap de beslissing om voor kamsnaps te gaan ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi geworden en ik ben ook altijd graag goed voorbereid qua stoffen, mooie omschrijving ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hier is maar één woord voor: prachtig! Uw dochter straalt gewoon en die locatie is echt super zeker als je het combineert met die jurk en haar stralende oogjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een prachtige jurk, Evi! En een gevatte omschrijving, een vrouw die graag voorbereid is, zalig! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt een plaatje! Wat staat het haar mooi ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hele mooie jurk! Heel leuk dat knopenpad.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kwam het patroontje nog niet tegen, maar ben er helemaal weg van... ze straalt, het is perfect voor dit stofje - dat hier trouwens ook nog in de kast ligt #oeps. Schoon, zoals altijd ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  8. War een prachtige jurk! en dat subtiele zo mooi! Ik heb het patroon al een tijdje liggen, maar het ontbreekt aan de tijd...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Altijd leuk om eens een ander patroontje tegen te komen. Petite Stitchery kende ik nog niet. Dankjewel voor de inspiratie :)

    BeantwoordenVerwijderen