The cocoon dress

22:04 Evi De Mey 11 Comments




Hebben jullie ook een "naailijst"? Zoiets denkbeeldig waarvan je denkt, dat wil ik echt eens maken. Ik moet toegeven de mijne is eindeloos! Ik tracht deze af en toe wel eens wat af te werken, maar telkens weer komen er projecten bij.


De cocoon dress van Groovy baby and mama is zo eentje. Al veel te lang stond hij op mijn wensenlijstje. Af en toe heb je een denkbeeldige schop onder je kont nodig. En ditmaal mag ik dank u zeggen tegen Deborah van Cas en Nina want zij deed een stofjesverkoop. Ik had eigenlijk niets nodig maar toch zat ik ineens in mijn auto :) Eigenlijk zou ik meer een eeuwenoud principe moeten toepassen: horen, zien...


... en gewoon zwijgen omdat je weer maar eens stof gekocht hebt :)

Maar voor de duidelijkheid, weerstaan kon ik niet. Ik hoorde de lokroep, zag, en scoorde een leuke tricot. Miauwkes!



Qua lengte tekende ik een maatje groter. Meestal tracht ik vooraf mijn huiswerk te maken maar ditmaal deed ik dat niet. Had ik het wel gedaan, dan had ik geweten dat ik best de armuitsnijdingen wat groter zou maken. Toegegeven, het had inderdaad beter geweest. Dus u bent gewaarschuwd als u deze nog moet maken ;)


Het was een ietwat dunnere tricot, en dan vind ik een oversized model wat teveel van het goede. Kwestie van het slaapkleed-gevoel te vermijden, besloot ik om lintjes in de zijnaden te stikken die ze dan op de rug kan knopen. Zo tailleert het toch iets meer.

Mayke kwam van school thuis met een leuk masker. Ze kon niet weerstaan om het even op te zetten en catwoman te spelen met haar nieuw kleed :)


Stof: Cas en Nina
Patroon: Cocon dress van Groovy baby and mama

You Might Also Like

11 opmerkingen:

  1. Kei leuk stofje! Ideaal voor de Cocoon dress. Ja, die staat hier ook al iets te lang op mijn to do-list ;-). Dat van die mouwen las ik idd al eens ergens, bij deze extra opgeslagen als tip. Die juffrouw van jou ziet er weer kei knap uit in haar nieuwe jurk! X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk! En goed gezien met die lintjes. Die lijst is hier ook eindeloos. .. 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Thaha hier ook een eindeloze lijst. En soms is het gewoon voorbestemd ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja dat lijstje, dat ken ik.
    Omdat mijn hoofd ook altijd zo vol zit met ideeën, maakte ik een extra pagina op mijn blog, een pagina die ik niet publiceer, waar ik een beetje een planning op maak, wat ik wanneer wil en moet (als er zoiets als een communie is of een wedstrijdje) naaien, gesorteerd per maand en een paar maanden op voorhand gepland. Dat is niet bindend, dus geen nood als het niet lukt, maar zo krijg ik mijn hoofd soms nog eens leeg en ben ik net iets gerichter als ik geheel 'toevallig' in een stoffenwinkel beland :-)

    de cocoon dress blijft een leukerd. En mijn dochtertje draagt dat ook ontzettend graag, wat heel veelzeggend is aangezien ze niet graag kleedjes draagt.
    Wat Triny me nog aanraadde: naadwaarde toevoegen aan de hals.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ach ja dat lijsje dat altijd langer wordt en nooit korter.... Herkenbaar. Net als die zwakte voor nieuwe stof, haha! Maar jij doet dat goed: gekochte stof direct verwerken tot een jurkje van de naailijst! Heel mooi geworden! Staat haar heel goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super toffe jurk. Deze staat ook op mijn lijstje haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Supermooi Evi! Die kapmouwtjes geven er zo een bijzonder extraatje aan... superleuk stofje ook. Die naailijst in je hoofd, dat ken ik ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk! Elke keer ik naar je kindje kijk zie ik Josje van K3 in het klein! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hahaha, ineens zat ik in mijn auto! Zalig!
    En die kleine dame van jou, wat een schoon kind seg!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik heb ook zo'n lijstje
    maar heb dit al kunnen afvinken :-)
    een heel mooike!!!!!!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Die lijst is zeer herkenbaar, soms schrijf ik hem wel op, om het visueel te maken en dat helpt bij de uitvoering!
    Leuk stofje voor een cocoon dress seg! Ik ben wel benieuwd hoe de achterkant er bij jou uitziet :)

    BeantwoordenVerwijderen