Blingtastic

22:35 Evi De Mey 13 Comments




Je hebt stoffen en je hebt stoffen. De ene soort zit in je comfort zone, en de andere zit er mijlenver vandaan. Ik zal die laatste soort dan ook niet zo snel kopen. Maar sinds een tijd kan je er niet meer om heen: pailletten! Mijn geheugen bleef het herhalen dat zoiets niet goed verwerkt en er gegarandeerd naalden gebroken worden. Maar toch is er bij mij één zwakte in dit verhaal: de blik van mijn 5-jarige!



Maar de paillettenhype ging nog verder in 2017. Want gewone pailletten, ohnee, dat heeft nog net niet het bling bling effect waar kleuters gek op zijn. Maak er dus gewoon even "keerbare pailletten" van. Succes gegarandeerd! Bij Atelier in't Leerke hadden ze een goud/zilveren variant. Heel even vergat ik de paillettenvrees en kwam er een ietwat zelfverzekerde houding naar boven. Komaan Evi, dit kan je!



Annemie begon de stof te knippen. De meest waardevolle tip die ze meteen gaf was: gebruik een slechte schaar! Ik zag meteen waarom. De pailletten vlogen alle kanten op. Het zou nefast zijn voor je goeie schaar :) Ik nam eveneens een stuk joggingstof mee. Lekker comfy.



Eenmaal thuisgekomen werd de stof toch even aan de kant gelegd. Maar onlangs waren Mayke en ik in Plopsaland. Daar zag je werkelijk veel t-shirts met pailletten de revue passeren. "Aliexpress heeft overuren gedraaid" dacht ik spontaan :) Niets verkeerd mee hoor, ik pleit ook schuldig en bestel er meermaals. Maar keerbare pailletten in de vorm van smileys... niet meteen mijn eerste keuze. Het was echter wel genoeg om Mayke onophoudelijk te laten zeuren voor een paillettenkleed. Je weet wel, zo K3-geïnspireerd.


Werkelijk... Een ganse jurk?! Laat ons stellen dat er grenzen zijn bij mij. Ik ga vaak mee in de jongedame haar grillen, maar trop is teveel en teveel is trop. Er is mentaal bij mij toch een paillettengrens. Dus ik besloot een "gouden" middenweg te zoeken. Ik tekende zelf een t-shirt uit en verdeelde het voorpand in stroken. Dat zou het geheel wat breken. Ik wou dat de pailletten wel allemaal in dezelfde richting stonden, zodat ik altijd 2 gouden en 2 zilveren stroken zou behouden. Dus ik draaide voor 2 stroken de stof ondersteboven.

Bij de eerste stiksels had ik toch nog steeds schrik dat er een naald zou weg schieten dus ik zette mijn bril op voor de veiligheid (safety first hé :)) Maar dat ging goed. Alles werd keuring gestikt. Enkel bij het laatste stukje werd ik wat te ijverig en ben ik er toch in geslaagd om 1 naald te breken. Al bij al stik je dus vlotjes door de pailletten heen. Het deel met de stroken heb ik gedubbeld met voeringstof. Anders zou het prikken. In de zijnaden verwijderde ik eveneens de overtollige pailletten.


Van de sweaterstof maakte ik een broek en hiervoor gebruikte ik het patroon van de Domi sweatpants van Sofilantjes. Om de bling bling ook wat naar de broek door te trekken stikte ik met zilver metallic garen enkele lijnen ter hoogte van de knietjes. Wat een zaligheid dat patroon. In no time zat de broek in elkaar. Ik nam een 4 jaar en verlengde tot een 5 jaar. Perfect gewoon!



De bomber herkennen jullie misschien nog? Die stof kwam ook van bij Atelier in't Leerke en kan je hier nog even bewonden. Ik weet niet wat jullie er van denken maar het maakt de outfit af als je het mij vraagt :) Dank je Ann en Annemie, dankzij jullie stofjes hebben we gewoon dé geknipte blingtastic outfit!

Stof / fabrics: Atelier in't Leerke
Patroon broek / pattern pants: Domi sweatpants van Sofilantjes

You Might Also Like

13 opmerkingen:

  1. Oh, seg, een hele andere Mayke zo! Wat goed gevonden van dat shirt met stroken pailletten. Het mag dan mode zijn, ik vind die hele voorpanden in pailletten er toch ook echt over. Dit is een heel mooie middenweg! Goed gedaan, mama ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt een topoutfit! Voor dat gezichtje smelt je toch helemaal he ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahaha, die van mij kijkt niet zo om pailletten te krijgen, ik klik dat scherm hier dus vlug dicht voor ik er ook aanhang ;)
    Ik ben geen fan van die dingen, maar dit kan ik smaken... goe gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi. De dochter zou hier meteen voor smelten!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Amai dat is al een grote dochter geworden. En zo leuk met die stroken, zo blijft het toch klassevol

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige outfit !! Ik zal de pailletten maar niet aan de dochters laten zien 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw, hier ben ik echt fan van! De gouden midden weg is inderdaad perfect! Ook die zilverdraad op de knietjes vind ik geweldig leuk! Be proud, want het is helemaal terecht!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Top outfitje, mooie draai eraan gegeven! En zo wordt die schattige dochter ook een stoere dochter ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Top outfitje, mooie draai eraan gegeven! En zo wordt die schattige dochter ook een stoere dochter ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk shirt! En oh zo herkenbaar, die paillettenliefde bij vijfjarigen. Hier voorlopig nog niet overstag gegaan. Benieuwd hoe lang dat nog zal duren 😀

    BeantwoordenVerwijderen