Blogtour: Frederique dress

05:00 Evi De Mey 16 Comments


De winter heeft lang genoeg geduurd hoor je iedereen denken. Stilletjes aan mag de temperatuur wat omhoog en dat hebben de weergoden gesnopen. De ijskoude maakte plaats voor een licht zonnetje. En dat zonnetje zal je de komende tijd nog meer zien verschijnen, laat het ons gewoon "Frederique" noemen ;)

Net toen ik me realiseerde dat ik absoluut nog geen tussenseizoen- of zomerkleedjes klaar had voor Mayke, kwam Marte op de proppen met haar nieuwste patroontje. Ik had een instant *ding dong* gevoel. Van timing gesproken, Frederique presenteerde zich op dé perfecte moment.



Het principe van een jurkje met hemdkraag, prinsessennaden en striklint deed me popelen. Maar uiteraard zijn er véél meer opties dan dat! Korte mouwen, lange mouwen, met of zonder striklint, omkeerbaar, met knopen, manchetten,... Zal ik nog verder gaan of heeft u intussen al doorgeklikt naar de shop? :)


Ik koos voor de versie met striklint en korte mouwen. Qua maatje blijf ik volharden in een 5 jaar verlengd tot 6 jaar. Zoals steeds staat alles weer feilloos beschreven in de handleiding. Zo wordt een uitdaging steeds weer toegankelijk voor elk type naaister. Laat dus vanaf nu de bekende merkjes in de winkel maar links liggen, en maak gewoon je eigen designerstuk!

Voor het eerst werkte ik met biaislint trouwens een kraag af langs de binnenkant van een jurk. Dus je ziet, je kan elke keer opnieuw dingen bijleren. Vernieuwend vind ik het!



Onlangs heb ik nog mijn slag geslagen bij Mondepot in de afdeling stofjes van Wolf & Rita. Ik zag er meteen dé geknipte Frederique in. Al moet ik toegeven dat ik toch even heb gezweet om alle lijntjes mooi te laten uitkomen met al die verschillende panden ;) Helaas voor enkele vogels, maar geen kat *gniffel* dat het merkt moest ik het niet zeggen waarschijnlijk.

Intussen is de Frederique officieel gelanceerd en mag het enthousiasme van de testers volop verspreid worden. Yeay for that want iedereen heeft zich echt moeten inhouden denk ik om naailand niet te spammen :)


Zullen we Frederique tot dé voorjaarsjurk uitroepen? Begin dan alvast met het patroon aan te kopen in PDF-versie of als papieren patroon.

En zeg me vooral even welke versie jij als eerste gaat maken :)


You Might Also Like

16 opmerkingen:

  1. Echt een prachtige versie is het! Ik was niet echt overtuigd van het stofje in de webshop omdat ik niet echt wist wat ik ermee zou kunnen maken, maar jij sloeg de nagel op de kop!! Ik ben fan. Ondertussen ligt frederique al op mijn naaitafel, maar een sew challenge en 2 patroontjes zorgen voor wat uitstel momenteel. Ik hoop er snel aan te kunnen beginnen. Ik ben fan van een gewone versie met strik lint en afgeronde kraag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Frederique = lente! En de jouwe is prachtig! Ik zie tegenwoordig een Frederique in elk stofje in mijn voorraad 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super knap, bedankt voor de inspiratie!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gewoon prachtig, deze jurk! Fan vanaf de eerste foto ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo mooi in dat stofje! <3 En dan nog die mooie dochter van jou, een perfect plaatje!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fan van de jurk, het stofje, de foto's en je dochter <3

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Such a sweet dress. I love the fabric you have used.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige jurk Evi! Die stof... gewoon om te smelten ;-) Het is werkelijk een prachtig exemplaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik blijf het een prachtexemplaar vinden! Mayke staat er geweldig mee <3

    BeantwoordenVerwijderen
  10. heel mooi! die zou ook voor dames mooi zijn ;-)
    ook heel leuke kleurtjes die mij doen dromen van warmere temperaturen

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik denk dat ik bij de weinige hoorde die niet onmiddellijk verliefd was op dit stofje ... maar door jouw Frederique kan ik niet anders als zoveel liefde voelen :-) x

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat kan jouw meid mooi poseren! De jurk staat haar geweldig leuk. Eentje die niet veel in de kast zal hangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel mooi en wat een prachtige foto's met die parasol erbij! Laat het mooie weer maar komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik zag niets in dit stofje, maar jij dus wel! En hoe! P-R-A-C-H-T-I-G is je Frederique geworden en de foto's ook! Die zal niet veel in de kast hangen...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zo mooi allemaal: dochter, jurkje en foto's!

    BeantwoordenVerwijderen