Christmas presents with love

21:44 Evi De Mey 12 Comments


Soms heb ik plannen, plannen waarvan ik vooraf weet dat ze niet het beste idee zijn. Maar toch zet ik dan -koppig- door. Wetende dat ik het me zal beklagen :)

En dan heb ik het niet over de moeilijkheidsgraad, maar eerder over de planning. Ik durf wel eens teveel hooi op mijn vork nemen. Maar soit, mijn koppig plan voor kerst 2016 was dat ik geen cadeautjes zou kopen maar alles zelf maken.

Door andere deadlines werd alles wat achteruitgeschoven in mijn hoofd. Pas last minute besliste ik wat ik wou maken. 2 dames saved my day dit jaar! Enerzijds Marte met haar geweldige timing om een nieuw patroon uit te brengen. En anderzijds Mieke die me zo snel van materiaal kon voorzien :)


Een portefeuille, dat was werkelijk iets dat ik nog niet eerder had gemaakt. Maar het patroon loodst je er vrij makkelijk door. Af en toe ook even je grijze massa gebruiken, en dat komt helemaal goed ;)



Qua materiaal gebruikte ik kurkleer van bij K-bas, voor de ene versie het krokokurk en de andere versie het zilver. Ook de magneetjes en andere benodigdheden kan je daar vinden. Perfect dus voor last-minute projecten *kuch kuch*

Om het er allemaal wat professioneel te laten uitzien voorzag ik ook ruimte voor mijn labels. Geef toe, net echt hé? :)

De meeste hun oog is intussen wel gevallen op de voorzijde van de portefeuilles denk ik. Mijn mosterd hiervoor haalde ik bij de getalenteerde mevrouw Khadetjes. Een dame die ik eigenlijk ook niet genoeg kan bestoefen want o wat heb ik daar bewondering voor! Dus om het in haar woorden te zeggen "vrouw, u inspireert me elke keer opnieuw" ;)

Het klavertje sneed ik met de hand uit. Dat staat symbool voor liefde en geluk. Zo'n beetje de intentie waarmee ik dingen maak en cadeau geef.


De versie met krokokurk heb ik voor mezelf gehouden. De zilveren versie mocht ik mijn ma blij mee maken. Maar ook mijn pa en grootmoeder kregen iets zelfgemaakt.


Dat kan werkelijk voor vanalles dienen :)

En last but not least kreeg mijn kleine dame ook nog een zelfgemaakt cadeautje, ons Rozie.


Rozie (de naam spreekt voor zich zeker?) werd op slag gebombardeerd tot haar lievelingspop. Overal moet ze mee naartoe. Op die beperkte tijd heb ik toch al een mini-garderobe bijeen genaaid er voor.


Maar the best is yet to come want Mayke heeft beslist dat Rozie nog volgende dingen moet krijgen:

- een babyzusje,
- een pamper voor dat zusje,
- voor allebei pyjama's, slaapzakjes, schoenen, hoedjes,...
- kleedjes

We weten wat doen, al zal dat voor 2017 zijn :)

Patroon portefeuille: Wallet project #17 van Compagnie M
Materialen portefeuilles: Kurkleer van K-bas

You Might Also Like

12 opmerkingen:

  1. Je hebt jezelf weer overtroffen...
    De portemonnee's zijn super....
    Maar Rozie heeft helemaal men hart veroverd.... super vind ik deze....
    Je zal nu idd je werk wel gaan hebben om ze te voorzien van kleren en een familie :-) :-)
    Topper

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zelfgemaakte cadeautjes zijn steeds een schot in de roos. Mijn deadline ligt op oudejaarsavond. Twee keer raden wat ik vanavond ga doen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. doet me eraan denken dat ik die voor mezelf nog moet maken :)
    mooie exemplaren!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig gemaakt! Iedereen zal wel onder de indruk zijn geweest!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ooh, zo prachtig! Die pop is werkelijk beeldschoon, net als alle andere cadeautjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Supermooi allemaal! Niks beter dan handgemaakte cadeautjes, want daar zit échte liefde in!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Waaw! Echt heel knap gedaan. Komt "jullie" Rozie uit de Poppen van Tante Hilde? En meteen een hele kleerkast vol ;-). Ik geraak deze vakantie haast niet aan het naaien, zo blijkt maar als ik jouw post lees, dan denk ik dat ik toch echt wel aan de slag moet gaan. Het is zo leuk om zelfgemaakte cadeautjes te geven he?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Moh gij scheetje toch!
    Ik had zo gehoopt op zelfgemaakte cadeautjes dit jaar #nietgelukt #geenwereldramp en dan zie ik hier deze prachtige reeks zeg! Om nog maar te zwijgen van die idiote grijns op mijn gezicht bij het lezen #schaterlach.
    Weet je wat... ik geef u eerst een dikke zoen, dan leun ik vrolijk achterover en klinken we samen op een gewéldig nieuw jaar ♥

    BeantwoordenVerwijderen