Foliis by Sofilantjes

05:00 Evi De Mey 11 Comments


Foliis, een ietwat vreemde naam zal u denken. Laat ons beginnen met dat mysterie al uit te klaren, want Foliis is de vertaling van "blad" (Eng.: leaf). En net zoals blaadjes vliegen van her naar der, begon onze reis ook. Letterlijk (voor de fotoshoot) en figuurlijk.

Anne van Sofilantjes zocht testers voor haar nieuw patroon, en daar was ik natuurlijk snel bij. Altijd zo fijn om een positief antwoordje terug te krijgen. Zo mocht ik de Foliis jurk testen. Ideaal voor mijn kleedjesverslaafde :)


Zulk patroon vraagt om een leuke stof. Onlangs zag ik op de VIP-avond bij Atelier in't Leerke een lichtere sweaterstof. De print is een aandachtstrekker op zich, wat zich perfect leent tot dit patroon.

Wat ik nog wel wil meegeven is even aandachtig zijn bij het knippen als je echt een print met boven- en onderkant hebt. Je zou niet willen dat de cactussen "flauwvallen" ;)

Ik mocht maatje 110 testen en die zat nagenoeg meteen perfect. Veiligheidshalve verleng ik altijd de mouwen een klein beetje en besteed ik extra aandacht aan de lengte. Er is zo'n verhaal van een ezel en een steen hé :) dus meten is weten!

Zoals je bij Sofilantjes gewoon bent zijn de instructies zeer duidelijk. Wat ik ook altijd handig vind is de mogelijkheid om de "lagen" voor het printen te selecteren. Zo bespaar je toch wat extra werk om alles te traceren. Alle kleine beetjes helpen nietwaar ;)


Een leuke extra voor mijn "hamstertje" (je wil soms niet weten met wat ze allemaal naar huis komt in haar zakken!) zijn de zakjes. De rok is een A-lijn en valt heel speels.

Het naai-proces zelf ging ook als een trein (sorry, too easy :)) In een mum van tijd stond deze in elkaar. De meeste tijd heb ik gespendeerd aan de kap denk ik.

Je kan ook veel in een hokje steken (*proest*) maar dit patroon zeker niet. Je gaat er absoluut out-of-the-box mee. Een eye-catcher als het ware.

Voor de gelegenheid ging de Foliis even op verplaatsing. Moet ik nog zeggen dat we veel lovende blikken hebben gekregen? :)


Vandaag, 28 november 2016, is lanceringsdag. Vanaf 12u kan u het patroon aankopen bij Sofilantjes. Om die lancering te vieren kan je vandaag en morgen het patroon van de Foliis aankopen aan een speciale lanceringsprijs. Dus ik zou zeggen, niet twijfelen en gewoon aankopen!


Dank je Anne dat ik er mocht bij zijn!

Rits: Veritas

You Might Also Like

11 opmerkingen:

  1. Super mooi! En inderdaad de ideale stofkeuze!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig mooi!! Wat ik al gezien had vond ik al veelbelovend, dit is echt een pareltje!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige versie! Ik zat letterlijk al te wachten op het patroontje... bestellen maar ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, wat een mooie jurk! Kei toffe foto's ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kei tof jurkje, we zullen ons dat patroon eens gaan aanschaffen se :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik was al weg van je jurk toen hij nog op de pop zat, nu is hij helemaal geweldig op model!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel leuk jurkje! Ik heb toch nog een kortingsbon zeker van Sofilantjes :p hmm

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel leuk jurkje! Maar jouw modelletje maakt elke jurk tot een plaatje!

    BeantwoordenVerwijderen