The adventures of Skippy

05:00 Evi De Mey 6 Comments


Zag Skippy the bush kangaroo er bij jullie destijds ook zo uit? In eerste instantie haal ik me weer de schattige kangoeroe voor de geest. Nostalgie noemen ze zoiets.

Maar ditmaal krijgt Skippy een nieuwe dimensie, aangepast aan het jaar 2016 doch met leuke knipoog naar de buidelzak. Ik heb het over het eerste eigen patroon van de lieftallige Marie-Paule :) Een überstraffe naaister en bovendien nog een meer dan sympathieke dame. Wat een positieve vibes dat deze dame uitstraalt, ik kan het moeilijk samenvatten. Ze is de drijvende kracht en het brein achter Sopoposew, een topmadam!

Kenmerkend voor het patroon is de kangoeroezak vooraan. Mijn dame is een held in het verzamelen van steentjes enzovoort, om die dan ergens weg te steken. De Skippy skirt komt daaraan dus ruimschoots tegemoet :)

Huppelen, draaien, "ballette doen" (zoals Mayke dat altijd zo mooi zegt),... De Skippy doorstaat moeiteloos alle testen!

Met dit patroon komt Marie-Paule echt straf uit de hoek. Het patroon bevat maar liefst meerdere opties. Je hebt de kangoeroezak (zichtbaar of weggewerkt achter het voorpand), boordstof, tailleband met koord.

Voor de tricotfans zal dit zeker een leuke aanvulling zijn in de kleerkast van dochterlief!


Elke stof geeft een ander effect. Zo kan je een Skippy maken voor meerdere gelegenheden.

De zak van de Skippy rok is niet alleen een ideale verzamelplaats voor steentjes en andere favoriete verzamelobjecten van de gemiddelde kleuter (vreemd om die term nog te gebruiken want ze worden zo snel groot), maar ze zijn ook ideaal om de handjes eens even te verwarmen :)

Had ik al gezegd dat Marie-Paule een straffe madam was? Ongetwijfeld :) Maar het wordt NOG straffer want je kan GRATIS op haar Sopoposew blog het patroon én de werkbeschrijving downloaden!

Ik zou zeggen klik supersnel even door naar het patroon van de Skippy rok. En sta mij toe Marie-Paule nog even te bedanken dat ik mee mocht testen :)

Heb je ook een Skippy gemaakt? Deel het dan zeker even met de hashtags #sopoposew #skippyskirt.

Klik ook zeker door naar volgende blogs, daar huppelen nog meer Skippy's rond :)
Stof: Lillestoff

You Might Also Like

6 opmerkingen:

  1. Superleuk rokje... dit is zeker een patroon dat ik ook eens ga testen.
    Heel tof

    BeantwoordenVerwijderen
  2. o zo een mooi kleurrijke versie, je dochter lijkt hem wel superleuk te vinden.
    stokstaartjedoethezo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig met die kleurtjes!
    En zo'n mooie foto's, Mayke is echt zo'n knappe meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldige stofkeuze voor zo'n tof rokje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leukerd is het toch, die dochter van jou! En het rokje ook! De kleuren spatten van het scherm, daar word je instant vrolijk van. Bedankt om te testen x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie kleurencombinatie! Met stip één van de mooiste Skippy rokjes die ik al zag!

    BeantwoordenVerwijderen