Oh oh oh Louisa

04:00 Evi De Mey 23 Comments


"Ik denk de hele dag aan Louisa,
in elke droom komt zij voorbij.
En als ik één jasje mocht kiezen,
dan zou het ons Louisa zijn.

Ik denk de hele dag aan Louisa,
niemand is zo verliefd als ik.
Uit duizend jassen kan ze kiezen,
maar niemand is zo geschikt als ... Oh oh oh, Louisa!"

Oké, duizend is misschien ietwat overdreven, maar de dame heeft wel degelijk keuze :) Spontaan moest ik aan een liedje denken toen ik de Louisa aan het maken was. En net zoals die melodie en de tekst, is de Louisa iets wat in ons geheugen zal blijven hangen.

Ik denk niet dat Compagnie M nog veel voorstelling nodig heeft. Marte heeft een visie en eigen handtekening. Menig naaisters staan dan ook te springen (popelen, dartelen, noem maar op!) als zij een nieuw patroon gaat uitbrengen. En meer, als je dan ook nog eens mee het testproces mag doormaken, dan worden er al eens vreugdekreten geslaakt. Zo ook bij mij!

Ditmaal stelde ze zelf enkele stofjes uit haar persoonlijke voorraad (die volgens mij wondermooi moet zijn) ter beschikking. Ik nam een groene wol over met bijhorende stofjes en knopen. De paspel maakte ik zelf met een biaislint van Veritas en een koord van de Action :)

Je herkent de typische Compagnie M accenten. De Louisa jas is een samenvoeging tussen de Louisa jurk en de Susanne Cardigan (als je't mij vraagt).

Marte zou Marte niet zijn moest ze geen opties toevoegen. Zo kan je al kiezen voor een kap of speciale kraag, speciale rug of plain back, mouwboorden, rits of knopen. Én, een optie voor een bloemetje :) Een bloem zou sowieso in de smaak vallen dus ik zocht een leuk kleur biaislint. In dit geval een blinky koperkleurig, en gebruikte dat om een knoop te overtrekken. Tadaaaaa

Zoals steeds doet Marte zelf de maatbepaling voor een test. Ik volg dat eigenlijk altijd braafjes :) Nu ook maakte ik de 5 jaar. En dat is prima voor mijn dame, enkel de mouwen verlengde ik tot een 6 jaar. Daar neem ik quasi nooit een risico, liever te lang dan te kort.

Ik ging voor de versie met rits, kap, gesplitst achterpand en mouwboorden.


Een jassenpatroon vereist wat mij betreft echt een duidelijke werkbeschrijving. En daar komt het Louisa patroon ruimschoots aan tegemoet. Ze heeft werkelijk alle stappen goed beschreven en gefotografeerd. Ik bestudeer meestal meer de foto's dan dat ik soms de uitleg lees eerlijk gezegd ;)

De meeste tijd kruipt bij jassen altijd in de voorbereiding.  Want het ineen naaien van de jas ging vrij vlot. Er zijn vaak toch wel wat patroondelen, die je best verstevigt. De buitenstof voorzag ik van een laagje Vlieseline H410 om de vorm te waarborgen. De voeringmouwen heb ik gedubbeld met een laagje flanel. En als binnenkant ging ik voor teddy. Wol kan soms al eens prikken dus om dat te vermijden zorgde ik dat alle binnenkanten een knuffelzachte teddy kregen. Onder het motto: ken je kind :)

Qua pasvorm heb ik werkelijk geen enkele bemerking: het zit als gegoten!

De testers werden uitgenodigd op een gezellige fotoshoot in Park Spoor Noord. Ik kende de locatie nog niet maar het is zeker eentje om te onthouden. Genieten was het kernwoord van de dag: prachtige Louisa's, superschattige modelletjes, sympathieke mama's, en als aflsuiter een gezellige lunch!

Bjorn en Marte namen zelf de foto's. Maar naaibloggers zouden natuurlijk geen naaibloggers zijn als we ook zelf onze camera niet bij hadden :) Dus ik presenteer graag in deze blogpost het resultaat van al deze kiekjes. (Of professionalisme VS amateurisme op fotgrafisch gebied :)) Hier ga je ook zien dat ik het flapje heb voorzien van 3 extra sluitingen. Ik gebruikte eigenlijk magneetsluitingen die veelal voor tassen worden gebruikt, maar it does the trick. En het was best nog handig om te bevestigen.



In de zomer is het trouwens de ideale verfrissing blijkbaar want dan zijn er waterpartijen en fonteintjes. Gelukkig nu buiten werking, zodat mijn model zonder risico kon rondhuppelen :)

En als kers op de taart voor de kids was er ook nog een leuke speeltuin. Met als tip voor de mama's: doe platte schoenen aan :)



Bedankt Marte dat ik weer mee mocht testen! Je kan niet geloven hoeveel complimentjes ik al heb gehad voor dit jasje ;)

De winter moet nog beginnen dus wie z'n oogappel nog wil voorzien van een uniek exemplaar, klik hier om het papieren patroon aan te schaffen en hier voor de PDF-versie. En als je snel bent, kan je nog genieten van 10% korting met de code LOUISACOAT10

Klik zeker ook eens door naar alle andere deelnemers aan de blogtour, want het is echt de moeite!

Liefs, Louisa ;)

You Might Also Like

23 opmerkingen:

  1. Ha,dat liedje speelt hier ook al een tijdje in mijn hoofd (en ik mag op zoek naar een nieuwe titel voor mijn blogpost 😉). Prachtige jas, ik ben fan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha,dat liedje speelt hier ook al een tijdje in mijn hoofd (en ik mag op zoek naar een nieuwe titel voor mijn blogpost 😉). Prachtige jas, ik ben fan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is een schoontje geworden! Ik denk dat ze voor deze winter wel gesteld is op gebied van jasjes! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig evi!!!!
    Wikkelgatjes (eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. prachtige kleurencombinatie! Top jas hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. super mooie foto's en ook het model :-) en de jas is, zoals altijd, prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Waw, wat een mooie foto's. Ik blijf zot van het stofje 💕

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze is prachtig! De stof, de afwerking, het bloempje.... Helemaal verliefd! Deze ga ik pinnen. Nog nooit zoveel zin gekregen in het maken van een jas dan na het lezen van deze post!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh oh oh, Evi, je deed het toch maar weer. Deze is echt 1 van mijn favoriete jasjes, ik ben zo verliefd op dat stofje! En die kleine meid van jou staat prachtig op de foto's, als een echt model! Heel leuk om nog eens irl te kunnen babbelen ook 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  10. o een supermooi versie ... ik blijf maar hopen dat ik door al die mooi jasjes mijn tienerdochter kan overtuigen om er toch ook één voor haar te naaien. (hoop doet leven hé)
    Echt prachtige deze en zo een leuk stofje
    https://stokstaartjedoethetzo.wordpress.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo mooi Evi! Toch een leuk jasje om te maken hè! en aan je vorige blogposts te zien heeft je dochter al wel een aardige collectie! Ik vond het spijtig dat ik niet aanwezig kon zijn op de fotoshoot maar in februari is er geen ontkomen aan, dan zie ik je eens in het echt 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel mooi. En ook in het echt een prachtig jasje! Chapeau

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel mooie versie van de louisa coat! Park Spoor is Marte haar lievelingsplaats denk ik ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo mooi! Het meisje, het stofje, de bloem, de zachte voering, alles past gewoon ! Dikke proficiat !

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mayke straalt in haar jasje! Het is op haar lijf geschreven ;) dat ik fan ben wist je al :p

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zo leuk om dat stofje bij je dochter te zien. Het staat haar prachtig! Bedankt om mee te testen en af te komen naar de shoot!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wauw wat een perfect plaatje! Prachtige stoffenkeuze, prachtig modelletje en dat jasje komt hier nu ook zeker op de to do lijst.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Die teddystof erin zorgt echt wel voor een hoog knuffelgehalte!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Een jas in mijn lievelingsgroen... en niet alleen het kleur, maar ook de afwerking en het model en de foto's... het plaatje klopt!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. oooh wat een mooi jasje en ook en leuke locatie voor foto's zo te zien

    BeantwoordenVerwijderen