Pieke Wieke style

23:07 Evi De Mey 16 Comments


1 blik zegt soms meer dan 1000 woorden. 1 aanblik op een prachtig polokleed dat je bij haar zag, deed me smelten. Enkele klikjes later zat het boek ("Meine lieblingskleider") al in mijn winkelmandje bij de Pieke Wieke shop. Dat het Duitstalig was heeft me niet tegengehouden. Er staan redelijk wat foto's in het boek, en mijn kennis van de Duitse taal zou me wel vooruit helpen. En indien niet koppelen we terug naar Google translate :)

Er staan redelijk wat patronen in het boek die me aanspreken. Aangezien het een boek van Lillestof zelf is, moet ik er geen tekening bij maken dat het enkel voor projecten in tricot is zeker ;)

2 patronen er van zijn volledig getekend door de lieftallige Pieke Wieke. En ze mag er terecht trots op zijn! Het plaatje klopt volledig, met oog voor details. Dit model is het "süßige polokleid".

Ik twijfelde wat over de maat. De prinses draagt nu meestal 110, maar in tricot maak je soms best een maatje kleiner. Doch, het risico zou bestaan dat het dan in het voorjaar te nipt zou zijn moest ik maatje 104 nemen. Dan doe ik wat ik nog wel meer doe: even terugkoppelen naar het brein achter het patroon :) Zo besloot ik dan toch voor de 110 te gaan en te werken met een ceintuurtje. Wat dan weer in de gratie van de jongedame valt want strikjes maken -of toch poging tot- behoort tot haar interesses ;)

Een kraag maken, dat is toch wel geleden van de tijd dat ik nog avondschool volgde. Het zat redelijk ver in mijn geheugen. Maar eigenlijk ging het supervlot, veel vlotter zelfs dan ik me herinnerde. Ofwel hebben we intussen gewoon al wat meer bijgeleerd *gniffel*

Het kleedje voorziet een sluiting met kamsnaps. En bij dit model vind ik dat helemaal passen.


Mayke was superblij met haar nieuw kleedje. Tegenwoordig is dat ook het eerste dat ze 's ochtends tegen de juf zegt: "kijk dat heeft mijn mama gemaakt, en kijk... het labeltje hangt er aan". Fier dat ze dan is als er iemand een complimentje maakt.

Voor die sprankelende oogjes doen we het hé :)

Ik moest er nog even van profiteren om buiten foto's te nemen. Want dat zal binnenkort wel gedaan zijn vrees ik. En bij die gedachte kwamen de eerste wolkjes langs. Maar dat kon de pret niet bederven want Mayke liet haar enthousiasme de vrije loop!


Lieve, wat ben ik blij dat je uw kunde hebt gedeeld. Ik zie vaak zulke kleedjes hangen in de winkel. En ik vond nog niet eerder een geschikt patroon er voor... tot nu!

Wij sprongen alvast een gat in de lucht ;)

Patroon: süßige polokleid uit het Lillestof boek (te verkrijgen in de Pieke Wieke webshop)
Stof: Lillestof en assorti stof van bij Den Depot

You Might Also Like

16 opmerkingen:

  1. Prachtig jurkje!! Ik ben helemaal fan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk jurkje! En prachtig model :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig jurkje! En de kleuren passen zo mooi bij haar <3

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super mooi jurkje! Ik zou dit zo kopen in de winkel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super mooi jurkje! Ik zou dit zo kopen in de winkel

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi hoor! Het stofje ligt hier ook op de plank. Zal ik...?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. whaah super mooi ... je dcohter lijkt gelukkig met haar nieuwe jurk; Tot welke maat is dit patroon, deze zou mijn tienerdochter ook nog ok vinden denk ik
    stokstaartjedoethetzo

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi! Ik maakte er deze zomer ook eentje en het is echt een doordraagjurkje waar ze veel geniet van hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw... supermooi! Jammer dat het niet meer op voorraad is bij Pieke Wieke.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja haar exemplaren waren ineens razendsnel verkocht 😉 Maar ze heeft er een heel deel bijbesteld, dus weldra weer op voorraad 😄

      Verwijderen
  10. Weer een supermooi kleedje gemaakt voor je kleine prinses (die ondertussen al zo klein niet meer is)....
    Echt een model dat ik ook wel eens wil maken....
    Super meid

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het ceintuurtje maakt de jurk zelfs extra leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo mooi, het plaatje klopt perfect. Mooi patroon , mooi stofje, mooi model en dan die prachtige foto's! I love it.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Superjurk! En een kei leuke stoffncombi ;) ze staat er echt mooi mee

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een geweldig jurkje. Het staat haar goed en ook de kleurencombinaties doen het goed.

    BeantwoordenVerwijderen