Een Tulip voor mijn bloem

17:53 Evi De Mey 5 Comments


Het was een productieve zomer in naailand. Heel wat patroontjes werden gelanceerd. 2 in het bijzonder spraken mij meteen aan. Eentje er van zag u reeds hier. En de andere, die toon ik u graag in deze post :)

Bloemen... it's a women thing. Ik hou van de geur van verse bloemen in huis. Elke week koop ik een nieuw boeketje om de boel wat op te fleuren. Waarom hou ik er van? Een bloem is net complex door zijn eenvoud. Plus dat de kleuren prachtig zijn.

Eva van Withlovebyeva en Katrien van Kaatjenaaisels zijn er in geslaagd om dat unieke om te zetten in een patroon genaamd "Tulip".

Om in het bloementhema te blijven, gebruikte ik een licht katoentje van Filou. Assorti, fluo groene stof en paspel kocht ik bij één van mijn favoriete stoffenwinkels Cas en Nina. Als ik iets specifiek zoek, is zij meestal mijn redding :)

Ik onthulde de jurk voor het eerst aan mijn lieftallige bloem van een dochter tijdens onze vakantie aan zee. Een ganse week konden we daar ontspannen en genieten van moeder-dochtertijd.

Die week waren er maar 2 kleedjes van tel. Ik moet jullie niet meer vertellen de welke zeker ;) Volgende keer laat ik gewoon alle andere kleren thuis denk ik, want dat was enkel kastvulling *gniffel* 

Zomen jullie trouwens op de old fashioned way? Of met biaislint? Ik deed het altijd op de klassieke manier. Maar voor jurkjes zoals deze is het zomen met biais een extra eyecatcher. Ik gebruikte immers weer dat fluogroen. En wat nog een leuke extra is: dat zomen is in no time gedaan op deze manier :)

De zotte mus wou alleen maar pronken en spelen :) We namen het trammetje en bezochten een kinderboerderij (De Lenspolder) in Nieuwpoort.


Het was net een superwarme week dus afkoelen deden we met een ijsje.

Als het zonnetje schijnt dan is het eens zo leuk om een spring-int-veld te zijn...


En wat is er nog zoal leuk om te koppelen aan een zee-vakantie? Juist... Plopsaaaaaaaa :)

Maya de Bij vond Mayke en haar kleedje duidelijk superschattig.

Ook kaatje vond het een dikke duim waard ;)

Last but not least heb ik ook nog Gertje wat gesponsord door Prinsessia schoentjes te kopen in de lokale shop. We sloten de dag af met een meet & greet bij Mega Mindy en Mega Toby. En Mayke, die voerde een showtje op en liet haar schoentjes goed zien :)

Over het patroon zelf valt veel te zeggen: veelzijdig, snel project, zit goed in elkaar, leuke blikvanger, zowel kleed als top, verschillende combinatiemogelijkheden.

En eerlijk, dit was de 1e keer dat een PDF patroon gewoon "naadloos" doorloopt. Alle lijnen kwamen exact overeen.

Een aanrader wat mij betreft :)



You Might Also Like

5 opmerkingen:

  1. Ik ben blij dat Tulip zo in de smaak viel, zowel bij dochterlief als bij jou! Na de instagramfoto deze zomer keek ik erg uit naar de blogpost, want zoveel Tulipfoto's bij elkaar maken mij happy!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kei mooi en leuk die terugkomende fluo zoom!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kei mooi en leuk die terugkomende fluo zoom!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik lees deze nu pas.... met wat vertraging.... maar hij is echt supermooi...
    De foto had ik al eerder gezien... maar de hele shoot is weer geweldig...
    Toffe combinatie dat je weer gebruikt hebt... ze staat heel mooi met die kleuren...
    Top

    BeantwoordenVerwijderen