La Maison Victor give-away

22:53 Evi De Mey 45 Comments


Ze draaien nu al even mee, La Maison Victor. Vroeger sprak je het nog volledig uit, tegenwoordig weet iedereen wat je bedoelt als je "LMV" zegt. Om maar duidelijk te maken wat voor opmars ze hebben gemaakt. En terecht ook, ik ben en blijf er fan van!

Steeds happy als ik het magazine in handen heb, of sterker.... de patronen!


Want dat is nu net het leuke, dat je ook apart de patronen kan kopen of bijbestellen. Ik moet al niet meer zeggen dat ik alle edities in mijn bezit heb zeker :)

Een basic stuk dat echt niet in je collectie mag ontbreken is de Harlequin. Werkelijk waar, je hebt niets meer nodig om een fantastische jurk te maken! Ik maakte eerder al een winterversie en de herfstversie is in de maak. En met dit mooie weer, deed ik eens een specialleke ;) Ook nog in het najaar te dragen uiteraard!



Wat heb je daarvoor nodig? Uiteraard het patroon zelf ;) Ik tekende mijn gewone maat (36) qua halsnaad, maar tekende dan de schoudernaden verder door naar de grootste maat qua breedte. Eens ik aan de taille kwam, tekende ik nog 20 cm verder door naar beneden (zo krijg je het mooi overhangend effect). Dat zijn je bovenpanden.

Het rokgedeelte nam ik over van aan de taille tot beneden (zoals je normaal zou doen). Voor een mooi aanpassend effect schuin je aan de taille-zijaden het patroon nog iets meer af.


Naai dan de top in elkaar zoals je normaal zou doen. Sluit de zijnaden van de rok. Duid op het bovenstuk 4 punten aan (zijnaden, middenvoor en middenachter) en ook op het rokdeel. Schuif nu rok en top in elkaar en laat de punten overeenkomen. Rek de rok wat mee uit tot alles mooi spant en stik door. Et voila, dat is het. Om de taillenaad mooi af te werken gebruik je best de overlock of een zigzag ;)


Je kan werken met halsbiezen of met biaislint om de hals en de mouwen af te werken. Ik koos voor dat laatste, in knalrood ;)


Accenten mogen opvallen :)


Dit is alvast een winner en een kleedje dat veel gedragen zal worden.

Maar misschien hebben jullie ook wel zin gekregen om dit modelletje te maken? Wel, in dat geval heb ik supergoed nieuws. Want ik mag van La Maison Victor een GRATIS PATROON van de HARLEQUIN weggeven, zomaar!

Hoe doe je mee?

- Laat hieronder een reactie achter
- Word een volger van Bellevi via Bloglovin (of als je er al eentje bent, thank you ;))

Heb je die 3 puntjes gedaan? Super, dan doe je helemaal mee met deze give-away! Een extra kansje maken? Dat kan! Op Instagram kan je de foto vinden voor de wedstrijd. Repost deze met hashtag #bellevigiveaway en tag Bellevi_handmade. Dan zorg ik er voor dat je naam 2 keer in de pot gaat ;)

Meedoen kan tot en met donderdag 1 september 2016 om 23.59u. Op vrijdag 2 september 2016 maak ik hier de winnaar of winnares bekend!

Rest mij nu vooral La Maison Victor nog te bedanken en jullie veel succes te wensen :)


*Special information for the give-away: Deze give-away is voorzien voor verzending binnen België. Buitenlandse deelnemers zijn toegelaten, maar de meerkost in verzendkosten dien je zelf te betalen ;)

You Might Also Like

45 opmerkingen:

  1. Heel tof gedaan! En wat sta je mooi met die kleurtjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waauw Evi, dit is echt de allereerste keer dat ik de Harlequin supermooi vind! Een toppertje! Ik hoop mijn Emma versie trouwens ook dit weekend afgewerkt te krijgen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. een heel originele en vooral ook mooie versie van Harlequin... het kriebelt om ook mijn eigen versie hiervan te creeren...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jouw versie is echt prachtig!

    Deze jurk komt uit een editie die ik niet heb (ik naai nog niet lang genoeg!), dus 't zou wel top zijn om te winnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie versie maakte je! Ik maakte reeds drie versies, maar die kunnen niet aan die van jou tippen hoor! Ik doe graag mee met je give-away. Niet voor mij, maar voor m'n zus. Denk wel dat ik haar hiermee een groot plezier zal doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie versie maakte je! Ik maakte reeds drie versies, maar die kunnen niet aan die van jou tippen hoor! Ik doe graag mee met je give-away. Niet voor mij, maar voor m'n zus. Denk wel dat ik haar hiermee een groot plezier zal doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw, mooie jurk! Zelf heb ik het patroon al, maar ding graag mee voor een lieve vriendin...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie en originele versie. Misschien moet ik ook maar eens proberen. 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super, zo wil ik ook eentje! Ik heb dringend nood aan wat nieuwe kleedjes en was op zoek naar watwee mooie patroontjes die wat losser zijn aan de buik... ik doe dus graag mee 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk hack zeg. Ziet er super comfy uit. Ik ding graag mee voor het patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Deze staat in de enige LMV die ik niet heb, dus ik doe graag mee.
    Ik volg je al een tijdje via Bloglovin en die like komt ook wel in orde ;-)
    De jurk staat je echt prachtig. De kleuren, het overhangend effect: het klopt gewoon!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Proficiat Nathalie, jij bent de gelukkige! Stuur je me even een mailtje op evidemey@hotmail.com? Dan mag jij dit patroon weldra verwelkomen ;)

      Verwijderen
  12. Die Harlequin staat al een tijdje op mijn verlanglijstje! Jouw versie is echt top, om vrolijk van te worden :) Bij deze heb je een bloglovin-follower bij, altijd leuk om nieuwe blogs te leren kennen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Die Harlequin staat al een tijdje op mijn verlanglijstje! Jouw versie is echt top, om vrolijk van te worden :) Bij deze heb je een bloglovin-follower bij, altijd leuk om nieuwe blogs te leren kennen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige jurk Evi!! Deze staat ook nog op mijn verlanglijstje. Ik ben nog maar een half jaar bezig met naaien en heb tot nu toe vooral jurkjes voor mijn dochter gemaakt. Dus het zou heel leuk zijn om dit patroontje te winnen zodat ik ook eens iets voor mezelf kan maken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Amai wat een prachtige jurk! Nu ik je aanpassingen gezien heb weet ik het zeker! Zo eentje ga ik me ook maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. oooh wow... Evi dees is ook weer zo mooi gedaan.... weer een topper bij in de kast.... al neem ik aan dat hij niet veel in de kast zal hangen :-)
    superleuk gedaan zo

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zo vind ik hem eigenlijk nog leuker dan het origineel. Heel tof gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Knap gedaan seg! Ik heb er ook al twee gemaakt, maar volgde het originele patroon wel helemaal. Deze versie is top!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Onherkenbaar, die Harlequin... Maar zooooo mooi!!! Dat patroontje wil ik zeker ook eens uittesten.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Deze ga ik onthouden! Het patroon heb ik al, maar bedankt voor de inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Knap gemaakt! Erg mooi!
    Het Harlequin patroon heb ik nog niet in mijn bezit, maar ik zou hem graag willen maken! Het lijkt mij een hele fijne jurk.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Weer een super naaisel van u! Gij zijt een krak erin!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Heel mooie versie!! Super mooie kleuren ook, staat je geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wauw wauw wauw, als beginnend naaister kan ik enkel maar opkijken naar zo'n stiksels <3

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een leuk idee, Evi. Je staat er echt geweldig mee!! Ik laat de winstkansen graag aan een ander, aangezien ik zelf al in het bezit ben van het patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Heel mooie stof die je gebruikt hebt! Ik doe graag mee met de give away :)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wauw wat heb je er een superleuke en mooi eigen draai aan gegeven.
    Super gemaakt en ja, deze zou ik ook wel eens proberen maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ah leuke jurk zeg! Uk waag een gokje voor het patroon :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. wat een leuke hack zeg, zo tof gedaan!! ik heb het gepind ;-) Ik doe niet mee met de give-away, want het patroon heb ik al, net als alle edities van LMV zelf :-) Iemand anders zou er dus gelukkiger mee zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Super leuk gedaan jouw jurk :) ik doe graag mee aan de actie :)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Waaw, je maakte er een mooie eigen versie van! Ik doe graag mee met de give-away!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Knap in t kwadraat ! Super gedaan echt waar ! severineborremans@msn.com

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Waaw! Prachtige versie van de Harlequin! Dit patroon staat ook nog op mijn verlanglijstje om uit te proberen. Misschien win ik wel...

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Heel erg mooie versie!
    Ik doe graag mee, maar heb geen Facebook. Hopelijk is 2/3 ook ok? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Prachtige jurk, nuttig die tips voor aanpassingen die je meegeeft ;-) Ik doe heel graag mee voor de give-away!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Supermooie jurk! En zo creactief om er een speciale versie van te maken! Jaloers op je naaitalent.... Zie zoveel moois passeren. Het inspireert me om het ook eens te proberen. Het patroontje zou dus goed van pas komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Mooie jurk, ik,moest 2 keer goed kijken naar de foto, zo mooi de combinatie van beide! Het patroontje is een welkom geschenk. Ik heb tot nu toe nog maar 1 jurk voor mezelf gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
  38. wat een plaatje!!!!
    geweldige jurk, mooie combinatie... een echt model

    BeantwoordenVerwijderen