Just knot it !

22:50 Evi De Mey 20 Comments


De lieve Riet van Mind the whale had haar allernieuwste patroon beter "just nailed it" genoemd. Want met dit patroon slaat ze echt de nagel op de kop!

Ik ben sowieso al fan van speelse lijnen dus met zulk patroon waan ik me even in het walhalla :)

Zoals we van haar gewoon zijn, zit alles perfect in elkaar. Laat je niet van de wijs brengen door al de mogelijkheden en tierlantijntjes, want deze jurk is echt in sneltempo gemaakt.

En, zonder rits! Ik moet toegeven Riet, hier deed je me toch even zweten (de mannen zouden zeggen: hier had je me bijna bij mijn ... :)) Want mijn model was niet ter beschikking voor een tussentijdse pas-sessie. Dus het was er op of eronder. Stel je voor dat ze het niet zou aan krijgen zonder rits! Ik zou voor dit konijn wel een thuis vinden maar hoe ik dat aan mijn dame uitleg, dat is een ander verhaal :)

Ik ging voort op de maattabel en maakte maatje 104 voor mijn 4-jarige. Wetende dat ik meestal koppig ben, en een maat groter maak. Maar ditmaal volgde ik je blindelings. En dat heb ik me niet beklaagd :)

Het stofje is van Anne Kurris en kocht ik over van Sylvia van Lily & Woody. Een kleiner lapje dat gewoon schreeuwde om tot kleedje te worden omgetoverd. Heb ik zitten puzzelen om dat er uit te krijgen ;) Natuurlijk denk je meteen aan de typische kleedjes van Anne Kurris, waar we hier fan van zijn (alleen de prijs valt tegen maar soit :)) Ik wou met deze jurk mijn slag thuishalen en laten zien dat je zelf minstens even leuke jurkjes kan maken.


Met dat in mijn achterhoofd trok ik naar de plaatselijke Veritas, waar ik een leuke strijkapplicatie kocht. Sinds kort is mijn "infrastructuur" uitgebreid met een transferpers dus die mocht voor de eerste keer dienst doen en het konijn vasthechten op de stof.

Voor het achterpand gebruikte ik een contraststofje, en ook de binnenkant werd geknipt uit een 3e (ander) stofje.


Ik trok er een weekje met de prinses op uit naar zee. Ze wist van niets. In de auto vertelde ik ze dat mama een nieuw kleedje (of 2 - waarover later meer) had genaaid.

We waren nog niet goed aangekomen of ze deed de valies al open, op zoek naar het kleedje. "OOOOOH MAAAMAAAAAAAA....KIJK EEN KONIJN". Hoeveel enthousiasme kan je opwekken hé :)

Ze wou het meteen aan. En oh ja, het paste als gegoten!! Mijn stress viel weg, de klamme handjes verdwenen en mijn hart werd gevuld met een gelukzalig gevoel.

Hopla, en mevrouw ging er al mee spelen op strand. De 2 konijntjes gingen de zonsondergang tegemoet :)





Dus iedereen die er was, zag dit leuk konijntje rond huppelen ;)

En de dag er na? Dan huppelde ze nog wat verder rond!







Moet ik nog zeggen wat je ook nog de dagen er na kon spotten? :)

IK weet niet of ik ooit nog een kleed kan maken dat hieraan kan tippen. En mijn hart stond even stil toen mevrouwtje besloot te smossen (lees: morsen) met haar chocolade-ijsje. Maar eind goed al goed, het konijn is intussen gewassen en ziet er weer stralend uit. Klaar voor volgende avonturen ;)

Ook zin om zo'n pareltje te maken?


Huppel dan snel even door naar de webshop van Mind the Whale.

Patroon: Just knot it
Stof: Anne Kurris
Konijn: strijkapplicatie van Veritas

You Might Also Like

20 opmerkingen:

  1. Prachtig en begrijpelijk dat je dochter de jurk altijd wil dragen. Nu vraag ik me wel af, zijn die strijkapplicaties van veritas van minder goede kwaliteit dat je nog extra materiaal gebruikt?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is prachtig geworden! Anne Kurris gaat jaloers zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig evi! Een designerkleedje waard!!
    Wikkelgatjes (eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gewoon waauw ! Ik zit hier met tieners ... ik wil ook nog zo dingen maken . Ma ik denk dat ze mij (de tieners van mij) me eens vies gaan bezien 😉😉😉😉

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gewoon waauw ! Ik zit hier met tieners ... ik wil ook nog zo dingen maken . Ma ik denk dat ze mij (de tieners van mij) me eens vies gaan bezien 😉😉😉😉

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo een mooi kleedje, zo een mooie foto's, zo een mooie dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echt prachtig! En de foto's zijn top! Zalig, je ziet haar zo genieten. Dikke pluim voor jou, Evi x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooier dan de echte Anne Kurris! De mooie strandfoto's doen me denken aan mijn huppelde dochter, maar ik gaf haar wijselijk een vanille ijsje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die verwondering is altijd zo leuk he! En bij zo'n kleedje kan het ook niet anders... wauw!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow, helemaal geslaagd in je missie zou ik zeggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hij is super! Ik had hem zonder die applicatie vast al heel leuk gevonden, ik vind vooral die paspel echt prima gekozen, maar het konijn maakt hem af!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Weer een toppertje...en Mayke, die poseert ook al als een echt modelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oooh zo mooi! En die foto's op het strand, echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het plaatje klopt helemaal!
    ♥ voor dat enthousiasme, daarvoor doe je het toch hé

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hij is echt supermooi.... je deed het maar weer.... en geen wonder dat ze zo gelukkig is ermee... ze boft maar met een mama zoals jij!!! Een echte topper en het konijntje maakt het echt helemaal af....

    BeantwoordenVerwijderen