De meneer in kurkleer

22:27 Evi De Mey 12 Comments

Inspireren laten we ons allemaal doen, op welke manier dan ook. In ons achterhoofd blijft er vaak iets van zitten en dat verwerken we dan - onbewust - in nieuwe projecten.

Maar heel soms kom ik iets tegen dat me letterlijk van mijn sokken blaast. Gewoon niet meer voor aanpassing of verbetering vatbaar. Zo kwam ik de blogpost tegen van Sisko by mieke. Amai, straffe prestatie noem ik dat! Ik vond het absoluut prachtig. Maar mijn oude laptop, dat zou niet staan in zo'n mooie hoes. Dus ergens in mijn hoofd werd dit projectje opgeslagen. Je weet maar nooit ...

Het was alsof de laptop het aanvoelde, want sindsdien begon hij maar rare kuren te krijgen. Het tragisch einde was onvermijdelijk. Dus noodgedwongen kocht ik een nieuwe laptop (die gelukkig veel sneller werkt dus al bij al nog niet zo erg).

Met een gelukkig gevoel ging ik naar huis met mijn nieuwe aanwinst. Was dat toch even een ontgoocheling bij de opening van de doos dat er geen deftige hoes bij zat! Je zou toch denken voor dat geld dat men toch op z'n minst daar een degelijke cover bij steekt... Niet dus!

Soit, we installeerden alle programma's en maakten het nieuwe "ros" strijdklaar. Bij het lezen van Facebook sprong er een post open van K-Bas. Je weet wel, de shop met alle benodigdheden voor tassen. Er was een nieuwe lading kurkleer binnen. Een spontaan lampje begon te flikkeren en ik moest meteen weer - bijna half kwijlend - terugdenken aan Mieke haar post over de laptophoes.

Zou ik? Ik stuurde Mieke een berichtje en zij zag het als een compliment. Dus ondanks dat ik echt niet ben voor zulke integrale copy-paste, deed ik het voor één keertje toch.

Ik bestelde het kurkleer met zilver en ook de zwarte variant. Van de zilveren versie bestelde ik ineens genoeg met het oog op nog een volgend project. Every girl loves a touch of bling bling!

Eens toegekregen was het NOG mooier dan op foto!

We gingen er mee aan de slag. Ik volgde gewoon Mieke haar succesrecept en nam het boek "Zo geknipt 2" er bij. Doelgericht begonnen we te rekenen en tekenen aan de hand van het patroon van "meneer de directeur".

Er zijn toch wel wat zweetdruppels gevloeid bij het knippen en naaien van dit project. Want zo'n leuke "stof" wil je echt niet verknoeien.

Maar het - gelukkig - toch goedgekomen.

Ik voel me nu een echte meneer de directeur mevrouw de directrice met mijn nieuwe laptophoes :)


Een beetje statig, zoals het een directeur directrice betaamt.

Typerend voor deze laptop- of tablethoes zijn vooral de speelse lijnen. Maar omdat het kurkleer al zo impressionant is op zich, besloot ik geen sierstiksels of frulletjes meer toe te voegen.



De zilveren accenten geven bij elke lichtinval een ander effect. Moeilijk om het op foto te krijgen, maar de koppige ik probeerde het toch :)



Ik heb altijd graag dat mijn laptop goed beschermd zit. Zeker als je hem vervoert. Schokken zijn nooit bevorderlijk voor het beestje ;) Dus in plaats van een dunne voering, nam ik voor het doorlopend - en grootste - pand (dat tevens gans de achterkant is en grotendeels de voorkant) de Style-vil om te verstevigen. Zo heeft het toch een klein beetje een schokdemper indien nodig :) Het zwart gedeelte van het voorpand verstevigde ik gewoon met een strijkbare vlieseline. Anders zou het echt te dik worden.

Af en toe laat ik vooraf mijn grijze hersenmassa extra werken en ik voegde bij het patroon al extra naadwaarde. Want style-vil is toch iets dikker dan een millimeterke.



De stof voor de binnenkant bestelde ik bij Pieke Wieke. Het is een katoentje van Hoffmanfabrics "Karma Zilver" genaamd. Klinkt sjiek hé :) Ik dacht dat het zilver wel leuk zou passen bij het zilver van het kurkleer.




Eerlijk, ik krijg er happy thoughts van!

Bedankt lieve Mieke dat ik dit schaamteloos mocht kopiëren. En bedankt voor het prachtige kurkleer!

Nu kan deze meneer de directeur mevrouw de directrice haar laptop in stijl omhullen ;)

Patroon: meneer de directeur uit het boek Zo geknipt 2
Buitenstof: Kurkleer met zilver en kurkleer in het zwart van bij K-bas
Binnenstof: Karma zilver bij Pieke Wieke
Style-vil: bij Pieke Wieke
Geïnspireerd op: Sisko by mieke

You Might Also Like

12 opmerkingen:

  1. Oh, wauw! De perfecte laptophoes, seg! Ik heb ook mijn eerste lap kurkleer besteld ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je gaat aangenaam verrast zijn :) ik heb nog een stukje over dus er volgt nog een projectje mee. Benieuwd wat jij gaat maken ;) x

      Verwijderen
  2. Keikeikeileuk!! Ik kocht de eerste week ook een lap, oa voor een laptophoes en voor een ipadhoes en een gsmtoestel, haha... Origineel ben ik nooit geweest vrees ik :-) en rap ook niet, want wegens tijdsgebrek is het er niet me van gekomen en nu zit die schone kurkleer te wachten om verscheept te worden naar ons nieuwe adres over de plas... Nog 1,5 maand wachten op z'n minst dus :-) maar dan zie ik misschien nog veel leuke voorbeelden passeren intussen :-) deze is idd echt prachtig, en totally stylish!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. OOOOOOOOOOOOOOhhh WOW... supermooi Evi...

    Wat een topper heb je nu weer gemaakt....
    Om geen "tassenmadam" te zijn vind ik deze toch echt de max hoor...

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha ik weet het!! Ga je me gek verklaren als ik nog een tas ga maken deze week? :) x

      Verwijderen
  4. echt prachtig! Hoeveel kurkleer had je hiervoor nodig? Voorlopig plan ik nog geen copy paste, je weet wel, grote laptop maar de man des huizes heeft een laptop met kuren ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor mijn laptop kwam ik eigenlijk toe met 1 vel zwart en 1 vel bamboo zilver... Mits je het flapje in de andere richting draait. Ik liet alles wat doorlopen dus gebruikte een miniem stuk van het 2e vel. Had er 2 besteld voor de zekerheid ;)

      Verwijderen
  5. Waw zo MOOI! Af en toe moet een copy paste zonder schaamte kunnen! Echt knap.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die zou ik ook schaamteloos willen kopiëren. Stijlvol en superknap!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deze laptop kan in stijl overal mee naartoe genomen worden! Echt prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen