Cas & Nina top 5 & special give-away

20:00 Evi De Mey 65 Comments



Niets dan lof, dat is wat je van mij te horen krijgt als ik over Cas & Nina praat!
Het allereerste stofje ooit dat ik online bestelde was Butterfly "Nature studies" van Robert Kaufman bij Cas en Nina. Ik was supertevreden over de service en kwaliteit. Dus dan kom je in mijn geheugen en bestel ik er vaker.

De "volg" knop heeft mij geleid naar de BOTB-wedstrijd van Cas en nina. Nooit gedacht dat ik geselecteerd zou geraken, laat staan dat ik in de top 3 zou eindigen, en al zeker niet dat ik zou winnen! En buiten de leuke hoofdprijs, heb ik straffe madammen leren kennen die ik enorm respecteer en bewonder :) Eentje hiervan kom ik tot grote vreugde hier weer tegen.

Toen Deborah mij onlangs vertelde over haar idee was ik laaiend enthousiast. En of dat ik hier deel van wou uitmaken. Beetje met nostalgie begon ik door het stoffenaanbod te scrollen. Een top 5 samenstellen was niet zo snel gedaan, beetje overaanbod van leuke dingen!

"Chat chocolat" is een nieuw stoffenlabel dat al wel een belletje doet rinkelen bij velen. Ik moet zeggen dat Véronique Vereyken (de ontwerpster) uiterst goede smaak heeft! Niet alleen zijn het leuke prints, het is ook nog eens biokatoen. Niet onbelangrijk de dag van heden!

Mijn nummer 1 moest ik niet lang over nadenken. De Copper Delight tricot was liefde op het eerste gezicht. En wat je niet op de online foto's ziet is dat de koperen streepjes eigenlijk nog voorzien zijn van wat koperen glitter. De munt-kleur is helemaal in deze lente en zomer. Het werd tijd dat ik aan Mayke haar zomeroutfits begon dus ik besloot er iets mee voor haar te maken.

Ik koos voor het patroon Miss Madeline van Mind The Whale (aka Riet van "zo geknipt" 1 en 2). Naast het feit dat dit gewoon een heel leuk en speels patroon is, steun je er ook nog de wederopbouw van Madeline de stoffenmadam mee. Je kan het patroon nog aankopen tot en met 25 maart!

Het is in feite een patroon dat siert door z'n eenvoud maar te combineren is van jurk tot topje, met halter- of ruglus. De ruglus is echt iets voor Mayke. Te schattig voor woorden eigenlijk. Voor iets dikkere buikjes (zoals hier het geval) kan je kiezen voor "peuterbuik". Dan hebben ze wat extra speling ;)


Chat chocolat... chocolat... bruine tricot... dat had ik nog liggen! Ideaal om de vlecht mee te maken.

Het rokpand heb ik zelf uitgetekend. Ik wou wat extra volume creëren dus tekende stolpplooitjes. Als extra toets aan de vlecht knoopte ik vooraan een strikje van zelf-uitgerekte-zpaghetti (zoals ik deed om de vlecht te maken :))

Mayke die is blij met haar zwierkleedje. Tegenwoordig is ze ook in de staartjesfase dus ik voorzag een assorti haarrekje.









Laat de zomer maar komen :)

Maar ik vermoed dat jullie kleerkast (of die van de oogappel) ook altijd wel een uitbreiding kan gebruiken? Wel, ik dat geval heb ik GE-WEL-DIG nieuws!
Ik mag 1m (of 1 paneel) GRATIS stof weggeven van Cas & Nina.

TAADAAAAAAAA!


En dat is meteen de reden dat ik een top 5 mocht samenstellen ;) Mijn nummer 1 kennen jullie al.

Volgende stofjes inspireerden mij ook nog:

Finch Fabrics - sanseveria
TYGLYCKA - hedgehog
Chat Chocolat - Betty Blush Sweat

Paardenpaneeltje in katoen
Kan één van deze 5 stofjes je ook bekoren? Super, hier is wat je moet doen:
Je volgt de blog, FB pagina en Instagram account van Cas en Nina.
Je volgt mijn blog (via Bloglovin of Google+) en Instagram account
.
Dat doe je allemaal via onderstaande Rafflecopter.


De winnaar wordt over 3 dagen bekend gemaakt! Uiteraard mag je dan zelf kiezen tussen deze 5 stofjes.

En nu ben ik eigenlijk wel benieuwd voor welk stofje jullie kiezen :)

Alvast veel succes.

En bedankt aan Deborah voor deze superleuke actie!

X

a Rafflecopter giveaway

You Might Also Like

65 opmerkingen:

  1. Oh wat ren tof kleedje. Ik twijfel tussen alletwee de stofjes van chat chocolat

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi kleedje! Ik ben ook het meeste fan van jouw nummer 1!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gewoon té lief <3 Een prinsesje met blauwe plekken op haar beentjes, zo heb ik ze het liefst ;-)
    De roze Chat Chocolat heb ik al in de kast liggen, maar deze kan me ook wel bekoren!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een super leuke zomercreatie!! Leuk patroontje ook en de zelfgetekende rok is helemaal geslaagd.
    Ik volg jou helemaal, het stofje dat jij gebruikte is ook mijn favoriet ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. zo mooi kleedje :-) en wat heb jij een goede keuze gemaakt uit de stofjes. ik waag mijn kans ook x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. heel erg leuk ! die chat chocolat kan mij ook wel bekoren, net als de hedgehog...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw! Weer een prachtig kleedje! Ik kan me helemaal vinden in je top 5 en het zou moeilijk kiezen zijn, mijn zoon zou gek zijn op de egeltjes, mijn dochter op de paardjes en ik verkies de sanseveria's :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig meisje, super-mooi kleedje, schitterende stofjes! Wie niet waagt...niet wint...mijn voorkeur gaat u naar het sublieme stofje van de hedgehog! En nu duimen maar! X

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat vlechtje is echt leuk!
    Prachtige jurk.
    ALs ik toevallig uitgeloot wordt: graag een stukje chocolat, van het muntgroene/koperkleurige soort ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een knappe jurk en dat stofje is super!!!
    Die Tyglycka had het ook bijna gehaald in mijn top 5 - in plaats daarvan ligt ie binnenkort hier op tafel samen met een ander stofje uit die reeks ;)
    Toffe keuze!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo een leuke foto's en wat een prachtig jurkje!
    Zelf helemaal gek van die Betty Blush.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Super mooi gemaakt! Ik ben ook helemaal fan van het eerste stofje :-) x Mieke A

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw, zo fotogeniek!! Echt mooie foto's! Dat patroontje is echt tof vind ik, en het werkt geweldig goed met die stof. Leuk hoe je met bruine tricot nog een extraatje toevoegd. Helemaal geslaagd!

    Ja, ik zou ook hetzelfde stofje kiezen, dus ik ga voor nr. 1 :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtige stofjes! Ik vindt ze allemaal zo mooi, dat ik maar moeilijk kan kiezen. Maar mijn keuze zou dat vallen op de Copper Delight of de Hedgehog.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Knap! En dat eerste stofje is ook mijn favoriet.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Supermooi jurkje maakte je met die stof! Ze ligt hier voor mij ook klaar, ik wilde er de Kyoto jurk mee maken uit LMV.
    Ik doe graag mee met de winactie ook, stofje nummer 3 vind ik suuuupermooi, die egeltjes, prachtig! Zou ik echt graag iets voor mijn zoontje mee maken.
    Veel liefs
    Davina

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een leuk zomers jurkje!! Ik kies absoluut voor stofje nr. 4: Chat Chocolat - Betty Blush Sweat!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heel mooi jurkje, Evi! Ze staat er zo mooi mee. Schattige foto's ook! En een leuke top 5.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtig mooi gemaakt!!
    Mijn favoriet is net als de uwe, stof nummer 1!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dat kleedje is super tof! Het zwierrokje maakt het extra mooi. Voor mijn jongens ga ik voor de egeltjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Zoo mooi! Ik zou de chat chocolat kiezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Een heel mooi projectje! en echt wel op het lijf geschreven van jouw schattige dochtertje...het staat haar beeldig!
    Mijn voorkeur gaat ook uit naar dit stofje van Chat & Chocolat...eenvoudig en toch uniek door de materiaalkeuze en fijne details!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. super mooi kleedje :) ik zou het liefst Chat Chocolat - Betty Blush Sweat
    een heel mooi stofje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Prachtige jurk maakte je ! Ik doe graag mee, ik ben helemaal weg van de Sanseveriastof. Ik waag graag mijn kans om die te winnen !

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Mooi gedaan. De copper delight van chat chocolat is ook mijn favoriet!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Superleuk gedaan, dat zwierrokje aan het topje. Ik vind dat ook zo'n leuk patroontje. Vooral ook omdat je het heel lang kunt gebruiken. Het is geen kinderachtig patroon.
    Die Betty Blush sweat van Chat Chocolat steekt me al een hele tijd de ogen uit dus ik waag een kansje voor deze stof.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Zo schattig. Voor mij graag de chat chocolat , Betty is de enige die ik nog niet heb gekocht :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. ah... Zo leuk! Ik ben weg van jouw nr 1 maar dochterlief heeft me net overtuigd dat de egeltjes toch nog net iets leuker zijn hihihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Dikke merci voor de 'hack', Evi! Ga ik zeker ook eens proberen, met een circelrok, dat gaat hier ook in de smaak vallen!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Supermooi kleedje! ik waag mijn kans voor de egeltjes, zo schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Mooi! Ik zou kiezen voor de sanseverias.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Mooi! Ik zou kiezen voor de sanseverias.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Heel mooi kleedje! Jouw nr 1 heb ik hier al liggen... Een zalig stofje waar ik al een trui voor dochterlief mee maakte! Maar mijn andere dochter zou wild zijn van het paardenpaneel...

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Zo mooi dat kleedje!
    Wij zouden het paardenstofje kiezen. Nora (dochtee van 2j8m) is gek van paarden

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Zo mooi dat kleedje!
    Wij zouden het paardenstofje kiezen. Nora (dochtee van 2j8m) is gek van paarden

    BeantwoordenVerwijderen
  36. jeeej, ik denk ( hoop ) dat het gelukt is :-)
    Ik vind het egelstofje zo ongelooflijk schattig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Allemaal leuke stofjes. Maar jouw nummer 1 van Chat Chocolat springt er bovenuit.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Betty Blush sweat !!!!! Maar jouw eerste keuze is ook prachtig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Chat Chocolat - Betty Blush Sweet :-)

    BTW prachtig kleedje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  40. JEUJ! ik ben ook helemaal verliefd op die chat chocolat stofjes. maar tot hiertoe nog kunnen weerstaan :)
    mijn absolute favoriet van die reeks heb jij ook als favo uitgekozen :) die muntgroene met koperstreepjes <3
    en wat is mayke een prachtige meid aan het worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Oh de sanseveria stof wil ik zo graag winnen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Prachtig kleedje in een prachtige stof!
    Beide chat chocolats zijn favoriet!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Heel mooi! Ik zou ook voor de Copper Delight tricot gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Mooi, ik zou voor het sweater stofje van chat chocolat kiezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  45. TYGLYCKA - hedgehog die vind ik superleuk

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Leuk jurkje, super met die stof. Ik ga voor stofje nr 4!

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Wat een schatje! Perfect kleedje voor haar... Je keuzes kunnen me bekoren maar ik kies toch voor de Hedgehog (moest ik het geluk hebben...)

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Moeilijke keuze, want alle stofjes zijn geweldig. De dochters zouden absoluut kiezen voor de paardjes, terwijl ik verliefd ben op de sanseveria's!

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Tof jurkje-heel mooi stofje, maar omdat dat hier al ligt waag ik graag mijn kans voor de andere chat chocolat, de betty blush

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Super mooi! Ik ben ook fan van het eerste van Chat chocolat

    BeantwoordenVerwijderen
  51. wat een mooi kleedje is dit. lijkt me super praktisch, zo eentje dat voor elke gelegenheid kan en weinig effectief in de kast zou hangen mijn favorietje uit jouw top ? de Betty blush sweat van Chat chocolat

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Keitoffe hack! Ik ga nog een miss madeline maken denk ik. Stofje 2 zou ik er graag in verwerken!

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Guitige ogen, die dochter van je. Dat stofje is prachtig hé! Daar gaat ze geniet van hebben deze zomer!

    BeantwoordenVerwijderen
  54. maar zo leuk! Die chat o chocola begint mij hoe langer hoe meer te bekoren. Maar ook die Sansseveria's zouden super zijn bij mijn blond prutske.

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Heel mooi kleedje !! Dat eerste stofje is dan ook mijn favoriet !

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Een heel moeilijk keuze, maar ik ga voor de sanseveria's. Deze zijn al bijna 2 maal in mijn winkelmandje beland. Je weet nooit dat ik nu geluk heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  57. allemaal leuke stofjes. Die van chat chocolat zijn simpel en toch mooi.
    Maar die egeltjes zijn toch wel echt super schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Leuk kleedje - ik hou van --> TYGLYCKA - hedgehog

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Oooh, die Copper Delight tricot steekt echt elke keer mijn ogen uit als ik die zie verschijnen. Het lijkt wel alsof eender welk patroon daarmee matcht :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Mooi! Ik vind stofje 4, Chat Chocolat - Betty Blush Sweat, het leukste.

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Zo mooi!! Ik vind alle stofjes mooi! Maar ik kies dan toch nr 4

    BeantwoordenVerwijderen