Blogtour: Comfy Susanne

09:23 Evi De Mey 20 Comments


Beeld je even in: je loopt in een winkel, de rekken hangen vol met cardigans (of "golfkes" zoals ik dat meestal noem). Voor vele vrouwen een must-have accessoire dat de nodige warmte biedt. Maar helaas, allemaal dezelfde soorten. Niets dat er echt uit springt en waarvan ik dacht "oh, dat is nu eens origineel"...

Tot nu....vanaf nu ga je op straat (en zelfs online) zeker eens je hoofd omdraaien om extra te kijken... Marte van compagnie-m did it again!



Ik mocht samen met een deel toffe dames het patroon voor volwassenen testen. Marte organiseerde hiervoor zelfs een testavond bij haar thuis. Van gastvrijheid gesproken! Het siert ze absoluut. Ik zag er naar uit om al die gezichten terug te zien. Maar helaas was de griep in huis en moest ik noodgedwongen forfait geven. Lap, dat is toch altijd als je naar iets uitkijkt he. Maar niet getreurd, ik zou gewoon thuis testen.

Het knip- en plakwerk viel best mee en ging vlot vooruit.

Ik had nog een  dubbelzijdige stof liggen die uiterst geschikt was voor deze cardigan, met langs de ene kant een zacht fleeceke en langs de andere kant streepjestricot. Deze kocht ik bij Cas en Nina. Deborah heeft trouwens pas enkele nieuwe dubbelzijdige stoffen binnen dus als je nog een leuk stofje zoekt, kan ik aanbevelen om even door te klikken naar de soft touch stofjes.

Ik draag meestal kleedjes en daarom leek me de lange versie meer geschikt. De rand wou ik gebruiken als blikvanger. Dus ik sprong de Veritas binnen en kocht er een lange, brede (soepele) strook nepleer, en besloot daar zelf biais van te maken. Dat gaat, absoluut... maar de gouden raad is om  toch uiterst voorzichtig te zijn met het strijkijzer. Want als je nog maar in de buurt komt, is het prijs :)  Ik legde er telkens een zakdoek over en heb alles manueel geprest (door zo een biaismaker krijg je dat niet doorgeschoven aangezien het te dik is en niet bepaald soepel glijdt). En dan is het gewoon de biais er aan stikken zoals je normaal doet.





Veelzijdigheid troef
Compagnie M heeft typerend patronen die uiterst veelzijdig zijn. Wat heeft Susanne je zoal te bieden?

Zoals alle patronen van Marte, uiterst veel! Zoals: korte / lange versie, open voorpand, speciale gevouwen "zakken", enkel of gedubbeld voorpand, afwerken met rolzoom, biais, paspel, omkeerbaar,...

Klinkt goed hé?

En alsof dat nog niet genoeg is... op 1 avond is je cardigan helemaal ineen genaaid. Jaja, je leest het goed... 1 AVOND!! Wat een toppertje!

Ik hou van mijn comfy Susanne ;)
  









Marte zit eigenlijk gewoon vol verrassingen. Ook voor jullie want tot tot 20 maart kan je het patroon aankopen met 10% korting. Gewoon de code "SUSANNE10" ingeven in de Compagnie M shop.

Bij deze Susanne is het echter niet gebleven. Nieuwsgierig? Kom morgen even terug lezen, dan ontdek je het meteen :)
X

Patroon: Susanne cardigan voor dames van Compagnie M
Stof: Cas en nina

Extra inspiratie in de blogtour vandaag kan je vinden bij deze straffe madammen:
- Nononsonsmoms
- Justdelphine




You Might Also Like

20 opmerkingen:

  1. Super resultaat! En wat een prachtige nieuwe blog! Dat is nogal eens wat anders dan mijn html-geëxperimenteer ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, echt? Ik vind uw html-experiment dan toch enorm geslaagd hoor ;) om nog maar over al die mooie creaties te zwijgen :D

      Verwijderen
  2. Ik ben nog niet helemaal overtuigd van deze cardigan maar vandaag zag ik er toch enkele die mij mogelijks toch over de schreef trekken ;-)
    nice one!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker niet twijfelen hoor. Als je van "golfkes" houdt, dan ga je er veel maken met dit patroontje ;) Al is het maar om thuis in te snoezelen. Makkelijk patroon en instant resultaat, meer moet dat soms niet zijn :)

      Verwijderen
  3. Reacties
    1. All credit voor Cas en Nina ;) Ze heeft momenteel soortgelijke stofjes binnen. Klik eens door naar de Soft touch collectie ;)

      Verwijderen
  4. Ik vind dit echt een supermooie versie (dat had ik zeker al eens gezegd)!
    En zo jammer dat je ziek was ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Idd maar blijft tof om te horen dat anderen het ook leuk vinden :)
      Je kan niet geloven hoe hard ik toen heb gebaald. Maar uitstel is geen afstel hé, ik weet dat ik iedereen nog wel zal terug zien nadien ;)

      Verwijderen
  5. Die biais wat een werk, dat doe ik je niet na, maar het maakt de Susanne wel helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk zeg!
    Ik maakte er ook al 2 voor mezelf :) http://mamadammeke.blogspot.be/2016/03/twee-suzannekes-voor-mezelf.html

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooie versie! En chapeau voor die biais!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze zou ik mee naar huis nemen moest het in de winkelrekken hangen.
    Een schoontje <3 (en chapeau voor het zelf maken van je biais!)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat is dit toch een mooi golfke! Heel jammer dat je er niet bij kon zijn op de testavond. Maar met deze versie heb je dat dubbel en dik goed gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hele mooie Susanne en in supermooie stof!! Toppertje!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel mooie versie !! En volgens mij heb ik 2 weken geleden, zonder het te beseffen, net hetzelfde stofke gekocht. 't Zal wel een korte versie worden vrees ik, want het was de laatste 1m20 van de rol...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Super mooi! Ik ben al helemaal gewonnen voor die lange versie!

    BeantwoordenVerwijderen