Winter-proof

21:06 Evi De Mey 23 Comments

Winter = koude = nood aan gezellige, gemakkelijke en vooral warme dingen.
Ik heb dan al wel eens extra nood aan een dekentje (of zoals wij zeggen, een "seuzzeke" :)) om 's avonds onder te kruipen in de zetel.
Spijtig genoeg kan ik dat niet mee naar het werk nemen, of naar de winkel. Ik zou nogal beziens hebben denk ik ;)
Celebration time!
Een tijdje geleden opende Cas en Nina haar bakstenen winkel. Ik denk dat die dag veel volk over de vloer is geweest. De immer spontane Deborah ontving iedereen met de glimlach, Nina vertederde alle harten, van Cas vingen we een korte glimp op. En haar man kwam ook een handje toesteken.
Zet mij in een stoffenwinkel en ik laat mij steeds verleiden.
Mijn oog viel bij binnenkomst meteen op een tricot stofje, met een superzachte binnenkant. Ik was in het gezelschap van Kelly van My yavinci, mijn steun en toeverlaat (en zeker wat naaivlak betreft). Ik koos voor de bruine variant en zij voor de mintgroene.
We gingen er elk een cardigan mee maken.
Gorgeous grey... euhm "brown"
Ik koos voor een patroontje uit Ottobre herfst/winter 5/2015, gorgeous grey genaamd.
Naaisters weten dat niets vanzelfsprekend is. Zo bleek! Ik legde mijn patroondelen op de stof en hopla, ik kwam stof te kort. Dan moeten we creatief te werk gaan tot het er wel uit geraakt hé ;)
Dus ik knipte de voor- en achterpanden gewoon door. Zo had ik minder "lengte" in 1 stuk nodig en kon ik meer verdelen op de volledige stof.
Bij het ineen naaien stikte ik gewoon de delen aan elkaar met een figuurnaad. En eigenlijk vind ik het best nog wel geslaagd. Het zorgt voor een extra detail.
Langs binnen koos ik er voor om alles de overlocken en héél goed uit te strijken. Geen gedoe met paspel deze keer. 

De bies deed ik iets anders dan in Ottobre beschreven. Ik ben nogal een gewoontedier soms :)



 Ik denk dat dit de eerste cardigan OOIT was die ik naaide.







Goedgekeurd! En nu op naar de volgende cardigan :)

Stof: Cas en nina
Patroon: Gorgeous grey uit Ottobre herfst/winter 5/2015

You Might Also Like

23 opmerkingen:

  1. Ziet er heerlijk om dragen uit! En elegant ook!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik moet toegeven dat ik wel fan begin te worden van cardigans, en zeker die met leuke rondingen ;)

      Verwijderen
  2. Zeker goedgekeurd! Knap gedaan... ook met dat doorgeknipt pand... dat geeft net dat extra... Ik zal nu zeker aan men mint moeten beginnen he :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yep, allee, chop chop, ik verwacht resultaat hihi ;) x

      Verwijderen
  3. De eerste ooit, en meteen een hele mooie! Het gevoel van een dekentje rond je lijf in een super mooie uitvoering, win-win!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thnx. Ja vrouwen en comfy outfits... Dat gaat goed samen he :)

      Verwijderen
  4. Zalig ! En bij iets warmer weer kun je hem zelfs gewoon blijven doordragen als vest !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja eigenlijk wel he. Want ik zou dat enkel aandoen in putteke winter maar tussenseizoenen kunnen ook. Daar zullen we vanaf nu eens aan denken ;) x

      Verwijderen
  5. Mooi, staat je! Die moet ik ook eens opzoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk! Aan die stof zou ik mij ook laten gaan ze!
    Wikkelgatjes (eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk! Aan die stof zou ik mij ook laten gaan ze!
    Wikkelgatjes (eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Waw die is mooi geworden. En je volgende cardigan ook😉

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Stijlvol en warm, wat wil een mens nog meer? Ik vind je oplossing voor het stoftekort ook heel goed gevonden! Eigenlijk voegt dat er zelfs nog iets aan toe vind ik. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat stofprobleem heb je fijntjes opgelost hoor. Je staat goed met deze knappe cardigan!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh, hoe mooi zeg!! Echt een zalig stofje precies!! Heel goed gelukt!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Awel. Deze is prachtig.
    Ik vind hét ech geslaagd

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuk resultaat! En die extra naad maakt het helemaal af vind ik! Well done :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  14. die vind ik toch ook heel erg mooi hoor!! en goed bedacht om je stoftekort te omzeilen!! ik ben fan!! op naar de volgende :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ik ken dat graag met een dekentje gaan winkelen of gaan werken :-)
    Ik vind hem heel mooi, moet ik onthouden!!!!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen