Spiegeltje spiegeltje...

11:00 Evi De Mey 12 Comments

... aan de wand, wie is de allermooiste van het land?
Mayke is helemaal into Disney. Toen ik haar vroeg wie ze wou zijn met Carnaval kwam er heel overtuigd "Sneeuwwitje" uit.
Ik kocht een tijd geleden het Disney verkleedboek. Wetende dat zoiets bij zo'n gelegenheden zeker van pas zou komen.
De stoffen kocht ik bij de Stoffenstraat.
2 dagen later had ik ze al in huis!
Ik hou wel van snelle service.
Omdat Mayke redelijk groot is, tekende ik de 116 over.
De rok leek me enkel heeeel lang, dus ik deed er toch een stukje af.
Beetje bij beetje kreeg het vorm. De goeie raad voor het werken met satijnstoffen is om alles eerst te overlocken. Want het rafelt enorm.
Tijdrovend, ik weet het, maar niet onbelangrijk.
De kraag werd verstevigd met Vlieseline.
En natuurlijk mocht Sneeuwwitje haar accessoire niet ontbreken. Dus ik naaide een rode hoofdband met strik.
Gedurende de ganse week vraagt Mayke : hoeveel keer moet ik nog slapen voordat het Carnaval is? 
Ze heeft flink afgeteld en vandaag was het EINDELIJK zo ver.











Mijn oogappeltje had er zin in :)


You Might Also Like

12 opmerkingen:

  1. Niet te geloven dat je dit zelf gemaakt hebt! Prachtig!
    Ik ben wel eens benieuwd waar je dat boek vandaan hebt? Was het een speciale editie van knipmode?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt :) ik heb het besteld via tijdschriftennu.nl
      Denk dat knipmode dat ooit heeft uitgegeven als speciale editie (niet als bijlage). Maar helaas nu amper nog nieuw te bestellen blijkbaar. Zo jammer want het is echt een leuk boek

      Verwijderen
  2. supermooi gemaakt meid... ze straalt echt .... weer een pareltje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sprookjesachtig mooi! Ze staat er geweldig mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ooooh, supermooi!! dat verkleedboek klinkt interessant zeg, moet ik misschien ook eens aanschaffen :-) en bedankt voor de tip over satijnstoffen dan alvast!
    Ik naaide trouwens net ook een carnavalsoutfitje voor de dochter en in die post heb ik naar jou verwezen, 't is maar dat je 't weet :-) Hier is de link: https://lilliepawillie.wordpress.com/2016/02/05/elfencarnaval-fairytale-pin-it-make-it-2-en-3/-
    In één adem vermeld ik er nog effe bij dat ik ook een give-away heb lopen tot en met 14 februari, waarbij ik twee stoffenpakketjes weggeef, altijd welkom om eens te komen kijken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een sprookje!! Die mouwtjes, dat kraagje!! Super gedaan!! Ze zal hier nog wel veel in rondlopen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super, super mooi! Die details aan de mouwen, waw zeg! Een stralend Sneeuwwitje, gegarandeerd de mooiste van het land!

    BeantwoordenVerwijderen