Lelastof meets Bellevi

15:30 Evi De Mey 22 Comments


Soms gebeurt het dat 2 mensen elkaars pad kruisen, en er iets zeer leuk uit voort komt.
Dat is precies wat er gebeurde toen ik Lelastof leerde kennen. Een dame die haar droom heeft durven verwezenlijken, gesteund door haar partner. Mooi toch?
Ik vind het bewonderenswaardig dat je die sprong durft te wagen. Van je hobby je beroep maken is iets uniek. En in heel dat avontuur mocht ik eventjes meegaan.
Ik kreeg de kans iets leuks te doen met één van de stofjes uit hun webshop.
Mandarijntjes
Mijn oog viel op een biologischstofje van Monaluna (een merkje dat ook aan bod is gekomen in de BOTB) genaamd "mandarijnen".
Aah, mandarijntjes... dat is iets dat Mayke echt graag eet. En waar houdt ze nog zoal van? Knus samen een boekje lezen.
Wat als we die 2 dingen kruisen?
Dan krijg je zoiets:


Een leeskussen :)

Ik combineerde de mandarijntjes met een leuke coupon. De kleurtjes passen ideaal samen.

Om het geheel wat te pimpen knipte ik een mandarijntje uit, en appliqueerde het met vliesofix op de buitenzijde. De randen heb ik afgewerkt met een korte zigzagsteek.


Groene paspel steekt mooi af. Ik kocht ooit eens een lot van 100 bobijntjes Gutermann garen op, dus laat ons zeggen dat ik vrijwel altijd een bijpassend kleurtje heb ;)


Ik had een kussen gekocht dat alles ietsiepietse moeilijker maakte, de afmetingen zorgden er voor dat ik geen 2 panden naast elkaar kon knippen. Dus ik verbruikte vrij veel stof.

Restjes weggooien doe ik zelden, tenzij van die kleine slierten waar je echt niks meer mee kan doen.

Een "leeskussen-on-the-go"

Wat doe ik er dan wel mee? Creatief zijn... Ik voorzag het leeskussen van bretellen. Jaja, bretellen, je leest het goed :)

Waarvoor dienen bretellen zoal hé? Je komt het zo te weten ;)

Ik zei dus dat Mayke houdt van "knus" samen een boekje te lezen. Knus doet mij denken aan samen snoezelen onder een dekentje.

Van de restjes maakte ik een heus dekentje. Alle kleine stukjes naaide ik ineen zodat je een soort patchwork krijgt, tot 1 leuk geheel. De rand werd afgewerkt met oranje paspel, en de achterkant kocht ik een mintkleurig fleeceke voor. Soms kan het simpel zijn.



Om een bijpassend fleeceke te vinden heb ik praktisch elke winkel hier bij ons gedaan. Uiteindelijk stapte ik - hou je vast - de Wibra binnen omdat ik weet dat ze dat daar goedkope dekentjes hebben... en wat lag daar? Een mintkleurig fleeceke voor een euhm zeeeer democratische prijs. Kan je niet voor sukkelen hé. Het was precies wat ik zocht.

Wij gaan vaak naar zee. Dus ik wou een leeskussen-on-the go: zodat we niet alleen het leeskussen makkelijk kunnen meenemen (en dragen met het handvat), maar ook het dekentje handig en compact kunnen vervoeren.

Dus zie hier, mijn ingeving van het moment :)



Het wordt hier wekelijks goed gebruikt en heeft intussen zijn vast plekje gekregen in de living. Steekt ook wel mooi af bij een bruine salon :)

Ik moet jullie al niet meer vertellen dat wij fan zijn van dit geweldig stofje.

Maar wat ik nog niet verklapt heb, is dat ik nog een specialleke voor jullie mag aankondigen :)

Ik mag van Lelastof maar liefst 3 kortingsbonnen weggeven van 7,5 euro om te spenderen in hun webshop.

Wat moet je hiervoor doen?

1) volg Bellevi via bloglovin (de button kan je hier rechts vinden) of via e-mail,
2) like de facebookpagina van lelastof,
3) laat hieronder een reacie na waarom jij graag wil winnen en welk stofje jouw favorietje is in het Lelastof aanbod.


De nieuwe collectie komt volop binnen dus je hebt 3 maand de tijd om de bonnen te spenderen ;)

3 bonnen, dat wil zeggen maar liefst 3 kansen!

Je kan meedoen tot en met 27 februari aanstaande om 23.59u. Zondag 28 februari maak ik de winnaars hier bekend.

Bedankt Lelastof voor deze leuke ervaring. Ik heb er van genoten en wij genieten er hier nog steeds van!

Superveel succes in de toekomst, en dikke zoen van ons allen

Liefs

Stof: Monaluna Juicy collection - mandarijnen
Shop: Lelastof

You Might Also Like

22 opmerkingen:

  1. Wat een leuk legeskosten is dit! Lelastof volg / like ik al lang. Heel leuke webshop van twee toffe mensen. Één stofje is moeilijk om te kiezen, maar je kan mij altijd plezieren met Soft Cactus of Michael Miller ����☺

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeer naais ;-). Ik ben verliefd op de Lillestofjes dus die staan zeer hoog op mijn verlanglijstje... iets voor de kinderen kan er altijd bij...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit was een leuke om te maken he... en het resultaat is ook echt superleuk.. Mayke zal er zeker veel plezier van hebben... tot mama weer met iets nieuws afkomt natuurlijk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lelastof ken ik ook al van bij haar begin. Super service krijg je bij haar. De gouden poezen van Swafing staan momenteel bovenaan mijn verlanglijstje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wie wil dat nu niet winnen? :p lelastof is echt super, ben er vaste klant ;) een favorietje dat hier nog niet on de kast ligt is de geometric birds van finsh fabrics

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Verliefd op het Mandarijnenstofje, maar ook het stofje met de citroenen is super!Ideaal om in de zomer de loungeset mee op te fleuren! Oh, wat kijk ik uit naar de zomer seg :D Tijd om aan de voorbereidingen te beginnen. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk cadeautje! Kussen en deken, meer heeft een mens niet nodig ;-)
    Ik bijt al even op mijn tanden, wegens een koopstop heb ik nog niets van de nieuwe Soft Cactus gekocht. Ik zou dus gaan voor de "Rhythm in the rain donker staalblauw"

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi! Leeskussentjes zijn super! Dat idee met dat deken ga ik onthouden
    En natuurlijk doe ik mee met de wedstrijd. Het wordt stilletjes aan tijd om aan de zomergarderobe dus nieuwe stofjes kunnen wel van pas komen.
    En ik ben al lang verliefd op de Mangaboys van Lillestof <3

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geweldig dat bretellenidee, keihandig!!!
    Mooie stofkeuze ook, die mag hier ook wel geleverd worden. Als ik iets anders moet kiezen denk ik aan de turquoise olifanten in tricot en de petal turquoise kan me eveneens bekoren. Fingers crossed :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo tof! Dat moet ik voor mijn leesfreak alias oudste dochter ook eens maken. lekker knus lezen met haar eigen kussen en deken! Het stofje dat ik daarvoor zou gebruiken van bij lelastof is de artie blue.
    Proficiat met je mooie blog, het is steeds fijn om hem te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Als er stof te winnen valt ben ik er als de kippen bij. Met een geometric birds paneel van Finch fabrics kan je mij bekoren. Dan verwen in de jongste met een billie. Het patroon ligt hier al in de kast maar werd nog niet gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Suer idee, zeg, met die bretellen en dat dekentje! Ik volg en like jullie allebei, maar ik ga heel bewust niet kijken wat er op de webshop staat, want dan ben ik gegarandeerd weer verkocht ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh, zo leuk, zowel het stofje als de kussen-deken creatie. Goeie vondst!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat vrolijk en fris!
    Veel leuke stofjes, moeilijk kiezen, maar ik ben helemaal verkocht aan de nieuwe froy & dind, de grijze met bloemen (voor mezelf) en de inky feathers (voor de kinderen).

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh wat een leuk idee met die betrellen voor het dekentje.
    Volgen deed ik je al, lelastof nu ook. Wat een leuke stofjes daar zeg. Ik moet winnen omdat ik net een enorme hoeveelheid garen heb opgekocht en dus geen budget meer heb stofjes te shoppen 😄.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Superleuk idee zo'n kussen met bretellen! Kan ze het dan ook op haar rug doen? :) Ik vind die fantasy tricot heel leuk van Lelastof. x

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat idee van de bretellen is zo simpel maar o zo subliem :) Zal het de volgende keer dat ik een leeskussen maak ook eens proberen! Onze meisjes vinden het Oh deer stofje van Soft Cactus heel mooi, zou ook wel mooi zijn voor een bijhorend dekentje ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. ik dacht dat de bretellen zouden dienen om het kussen op het rugje te laten dragen door Mayke, althans dat zou Rémi wel leuk vinden zo, ga dat toch ook es maken. Ohjee, weer iets bij op de nu al veel te lange to do lijst :s hm wat zou ik doen met zo'n bon, me dan toch laten verleiden door de nieuwe Soft Cactusjes die ik toch zo moooooiii vind maar me sterk hou en niets van koop (koopstop ;) of mss eerder gaan voor de leuke whale tricot ondanks de grote eigen voorraad tricot in de kast???

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mijn favoriete stofje kiezen wordt moeilijk maar een soft cactusje kan er altijd wel bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Kan ik op de valreep nog deelnemen? Tof leeskussen! Ik heb mijn oog laten vallen op een nieuw stofje van Finch fabrics met sansiveria's.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Bedankt allemaal om deel te nemen. Ik heb alle namen in de pot gedaan (ook sylvia :))... En er zijn 3 namen uit de bus gekomen. De blogpost staat online ;)

    Binnenkort volgt nog een leuke giveaway, hou zeker de blog in de gaten :) X

    BeantwoordenVerwijderen