From Agnes to dress

14:37 Evi De Mey 10 Comments



Een nieuwe term in bloggend naailand is "UFO". Wat wil zeggen : "UnFinished Object". Niet dat ik graag die trend wil volgen, maar toegegeven... ik heb er toch ook een paar. Om de één of andere reden kwam er altijd wel iets tussen.

Zie hier lieve dames (en heren) - één van - mijn UFO ('s). Nu eindelijk een FFO (Finally finished object - was dit al een bestaande term? Zo neen heb ik het net uitgevonden en doop ik dit kleedje tot FFO :))

Tilly Walnes bracht eerder al een leuke boek uit (Love at first stitch). Ik maakte er al een Megan kleedje uit.

Haar ontwerpen zijn net dat beetje "anders" met een tikkeltje retro. Love it or hate it. Ik behoor tot die 1e categorie en schreef me in voor de nieuwsbrief. In juni afgelopen jaar introduceerde ze het patroon van de Agnes blouse.

Veelzijdig op zich: met gewone mouw, mouw met ruches, korte mouw, lange mouw, ronde neklijn, "sweetheart" neklijn met ruches. Kortom, best wel wat opties.

Ik koos voor de sweetheart neklijn en lange mouw met ruches.



De meesten weten al dat ik geen echt "broekdragend" type ben. 's Ochtends is mijn tijd nogal gelimiteerd dus grijp ik meestal naar snel-over-het-hoofd-te-trekken-kleedjes.

Bij kinderjurkjes knip je vaak gewoon een rechthoekig rokpand dat je er al rimpelend aan zet. Dus dat moet bij damesjurken ook lukken.

Zo gezegd, zo getekend.

Ik denk dat mijn en Tilly haar gedachten telepathisch hebben gewerkt want ongeveer op hetzelfde moment kwam er een e-mail binnen om de Agnes tot een jurk te verlengen :) Perfect, kon ik ineens even kijken of ik mijn tekenspinsels klopten.

Alles werd geknipt (ik nam gewoon terug maatje 3 zoals ik eerder al deed), het lijfje (toen nog zonder mouwen) werd in elkaar gestikt, en.... dat was het.

Onverwacht schuiven er andere projecten tussen. Aangezien de winter nog niet was aangebroken, was ook de drang om dit af te werken net iets minder groot.

Nadien volgden dan de swap, eindejaarscadeautjes. En plots zijn we al 2016! Oepsie.

Hoog tijd om het terug even uit de "UFO-afdeling" te vissen (neenee, zooo omvangrijk is ze nu ook weer niet. Laat ons zeggen dat ze nu nog bestaat uit :

- een boxershort waarvan ik het patroon zelf heb getekend. Vervolgens het patroon nog wat aanpaste, en de finale versie nog moet ineengenaaid worden;
- een dekbedovertrek dat gelost is;
- een kleedje met watervalkraag dat ik nog wat moet verlengen.

Dat is het zo wat (denk ik)... Valt mee, toch?

Intussen experimenteer ik dan ook nog wat met het concept "neem foto's van jezelf". Er is nog heel wat werk aan de winkel. Maar we moeten ergens beginnen. De eerste les voor mezelf is de belichting nog wat zien aan te passen. Maar al bij al valt het nog mee.

Deze (en dan heb ik het over het kleed hé) krijgt van mij toch een A op het rapport.



Waarom:

- makkelijk over te tekenen patroon,
- duidelijke handleiding met foto's,
- is snel ineen te naaien (tenzij je mijn fout maakt en het naar de UFO-afdeling versluisd wordt),
- leuk qua draaggemak,
- veel variaties.

Ik laat het aan jullie oordeel over of de score verdiend is ;)










Patroon: Agnes van Tilly Walnes (Tilly and the buttons)
Stof: Pretzels van Lillestof - gekocht bij Little Vixen

You Might Also Like

10 opmerkingen:

  1. Leuk! Hier ook nog wat UFO's in de kast hoor. Heel herkenbaar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien moeten we elke maand minstens 1 ufo eens vastnemen en trachten af te werken :)

      Verwijderen
  2. Heel mooi Evi! Die kleur staat jou echt prachtig! Wat nog grappig is: ik schreef vandaag ook een blogbericht over een UFO, al heb ik het zo niet genoemd want ik kende de term niet. Je leert me weer iets bij! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi ja naaiend blogland (of bloggend naailand :)) doet aan kruisbestuiving he. We leren elke dag van elkaar bij ;)

      Verwijderen
  3. je doet me herinneren aan mijn eigen UFO's... daar mss toch es aan verder doen :)
    Staat je mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik wil je gerust aanmoedigen om ze af te werken hoor. Motiveer jij mij dan mee ;)

      Verwijderen
  4. Mooi gemaakt, maar ik vind de rok van het kleedje jouw prachtfiguur niet echt flatteren, als ik dat zo eerlijk op het net mag zwieren :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat mag je zeker zeggen :) ik weet dat sommigen mij liever wat in een "strakkere" outfit zien. Zelf speel ik al eens graag met volumes. Beste leerschool :) en hoe raar het ook moge klinken maar ik vind mezelf soms iets te plat dus best eens leuk om wat meer vorming te hebben hihi, allee of toch die illusie op te wekken. Mijn nieuw project waar ik dit weekend aan ga beginnen zal quasi het tegenovergestelde zijn en redelijk "strak". Wordt vervolgd :) X

      Verwijderen
  5. nog nooit van het begrip gehoord maar ik heb een paar vliegende ufo 'liggen' :)
    prachtige stof... perfect voor dit model.
    ik onthoud het want ik vind het fantastisch

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben fan van de mouwen! Het staat je goed!

    BeantwoordenVerwijderen