Grenzen verleggen

16:30 Evi De Mey 6 Comments

De cameo, ofwel hét uitgelezen materiaal voor de doe-het-zelver-knutselende-vrouw :)

Voor diegenen die het niet kennen, het ziet eruit als een printer maar in plaats van te printen, snijdt hij uit wat jij wil. Eigenlijk een "plotter". Je maakt digitaal dan zelf de snijbestanden of koopt deze online in de Silhouette Store.

Ambitieus als we soms zijn, probeer ik graag alles zelf uit ;) Dus de snijbestanden traceer ik zelf en stel ze samen.
Je kan er vanalles mee snijden: flock, flex, licht karton, papier, vinyl,... Eindeloze mogelijkheden, sjablonen maken,...

Ik experimenteerde eerder al wat met flock -en flexfolie. Nu was het tijd voor iets anders: vinyl!
Mayke had een nieuwe brooddoos en wou er graag een figuurtje en haar naam op. Maar waar haal je diezelfde dag nog vinyl?

Kristel van Pimpupmyshirt was al eerder mijn redding voor last-minute flock en flex, en nu dus ook voor vinyl. Ik mocht dezelfde dag nog wat vellen gaan halen bij haar. De kleuren die niet in voorraad waren, bestelde ze. Die worden zelfs al komend weekend geleverd, van service gesproken!

Mayke is helemaal into Disney. Dus ik traceerde Tinkerbell, voorzag wat sterretjes en haar naam. Ze vond hem super!



Het ging allemaal wonderwel goed en mijn interesse voor vinyl groeide. Ik had nog een "lege" koffiemok liggen met het gedacht om daar ooit iets leuk mee te doen.

Die tijd was nu gekomen :)



Ik moet zeggen, mijn koffie smaakt nu beter :) En stiekem ben ik fier op mijn eerste maaksels, al is dit misschien peanuts voor de geoefende Cameo-gebruiker ;)

Intussen ben ik ook kaarten aan het maken en snijden met de Cameo, speciaal voor de dag van de leerkracht. Die zie je hier weldra ook wel verschijnen :)



You Might Also Like

6 opmerkingen:

  1. Leuk! Ik ben ook volop aan het experimenteren, maar tot nu toe enkel beperkt tot flex en flock. De meerkleurige beginnen ook al goed te lukken. Vinyl is de volgende stap :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En nu hebben we samen iets om naar uit te kijken :D jippiieeee

      Verwijderen
  2. Ik begin steeds meer te denken dat de cameo mijn volgende investering wordt :) Heel mooi gedaan!!! En in zo'n mooie mok smaakt de koffie nog beter!

    Groetjes,
    Tamara

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik begin steeds meer te denken dat de cameo mijn volgende investering wordt :) Heel mooi gedaan!!! En in zo'n mooie mok smaakt de koffie nog beter!

    Groetjes,
    Tamara

    BeantwoordenVerwijderen
  4. welk soort vinyl gebruik je voor de tas? bij mij komt dit steeds los na een aantal keren afwassen.... Zo jammer want ziet er altijd zo leuk uit :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen