Cas en Nina blogwedstrijd: the finals

22:54 Evi De Mey 16 Comments

Het is gebeurd... We haalden de finale! 



In ronde 2 gingen we van 5 naar 3 kandidaten. Er werd gekozen door een jury die door Deborah werd samengesteld, en de punten waren erg gelijk verdeeld. Maar hip hoi, het is gelukt. En dat dankzij de finale stem van Deborah herself! Waarvoor superveel dank, want ik kan het niet ontkennen dat dat gevoel zeer fijn is.

Het waren toch 2 straffe madammen die de wedstrijd moesten verlaten, en ik wachtte (on)geduldig af naar wat de opdracht voor de finale zou zijn.

Voor de finale selecteerde Deborah 5 stofjes, en die waren echt heel verschillend. De stemmen voor de 'blauwe vogelstof' schoten al meteen de hoogte in dus het was dan ook geen verrassing dat die het heeft gehaald. 

De winnende stof was eentje van Cas en Nina zelf, gekend onder 'Ahoi - My love'

Toen ik de stof in handen kreeg wist ik al hoe laat het was. Ik had voor Mayke haar wieg destijds ook zelf een hemel gemaakt in voile. Dus ik was al gewapend met een set microtex naalden :) dat is toch wel een must om zulke delicate stof te stikken. Want als je het met een gewone naald probeert, trekken de vezels helemaal samen zodra je naald in de stof gaat ;)

Buiten de speciale stof kregen we ook weer een thema: freestyle!

Je kan dat zeer breed interpreteren maar ik ging voor de vrije interpretatie... Mijn free style! 

Een finale vraagt om iets speciaal, geen integraal bestaand patroon of eentje dat ik voordien al eens heb gemaakt. Neenee, tijd om alle registers open te trekken en ik ging op zoek naar inspiratie. Dat vond ik bij de Jessy jurk. Gewapend met patroonpapier, potlood, lat en gom begon ik er aan en tekende iets compleet naar mijn zin :)

Aangezien de stof zeer doorzichtig is, heb ik ze volledig gevoerd met een soepele stretchkatoen. Die onderste laag heb ik verlengd zodat ze onder de buitenjurk uit komt. Ik hou wel van die creatieve vormen en laagjes!

Ik begon aan dit avontuur met een jurk voor mezelf, de Cambie. In ronde 2 maakte ik iets voor mijn oogappel, een pleatie shortsuit. Dus voor de finale ging ik voor een combi voor ons 2... Matching outfits!

De stof met meeuwen doet natuurlijk meteen denken aan zon, zee en strand. En ja hoor, alsof het voorbestemd was gingen we ook net op vakantie naar zee. Het was helaas wel wat bewolkt die dag maar niet bepaald koud. Het is eens iets anders dan bij stralende hemel foto's te trekken :) goed voorbereid als we zijn voorzag ik ook een assorti haarband want met al die wind aan zee ;)

Conclusie, we zijn voor de finale absoluut de challenge aangegaan en oh ja, ik heb er van genoten!

En nu... Tijd voor de foto's :)




Vol enthousiasme tussendoor dikke knuffels geven.





En nu een beetje zot doen!



Rondjes draaien :)





Ja, het is een feit... Ik draag mijn lieve prinses echt op handen :)


Oei, kapers op de kust!


Hallooooo... Hier ben ik :)




En natuurlijk moeten we toch ook eens de meeuwen nadoen he ;)









En nu maar hopen dat de jury even enthousiast is dan wij :)

Ik vond het alvast een leuk avontuur en zou het zo opnieuw doen. Nogmaals bedankt aan Deborah voor het leuke initiatief!

Thumbs up en veel groetjes

Liefs Evi en Mayke

You Might Also Like

16 opmerkingen:

  1. voor mijn part mag jij de finale winnen! ceel succes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Winnen moet je doen! <3 de mama / dochter combi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Woooooooow! Gewaagd hoor! Hoe jij je buiten je comfort zone begaf! Mijn favoriete, met grote voorsprong!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waaw, supermooi. Ik zou weten wie te kiezen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi! Zag er een toffe fotoshoot uit! Veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Twinning is winning :) het mooiste van de drie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jullie stralen samen! Mooie kleedje en zo fotogeniek allebei!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi geworden en naar mijn goesting het beste eruit

    BeantwoordenVerwijderen
  9. woooowww super!!! voor mij ben jij de winnaar

    BeantwoordenVerwijderen
  10. woooowww super!!! voor mij ben jij de winnaar

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Bedankt iedereen voor de superfijne reacties en steun... het is....GELUKT :)
    We zijn de winnares van de BOTB ;)
    Hele grote dank u wel aan iedereen X

    BeantwoordenVerwijderen