Cambie @ Cas & Nina blogwedstrijd

21:36 Evi De Mey 24 Comments

Cas & Nina... ofwel dé webshop waar een uberlieve dame aan het roer staat die je steeds passend advies geeft. Regelmatig doet ze leuke acties of wedstrijden. Onlangs zag ik een oproep verschijnen voor een blogwedstrijd.
Ambitieus als we soms durven zijn schreef ik me in. Toen ik de mail kreeg dat ik geselecteerd was kon mijn vreugde niet op. Ik was bij de lucky 10. We mochten 1,5 meter stof kiezen uit haar webshop. Oh jee, het begon al... keuzes maken. Overaanbod troef eigenlijk met al die mooie stofjes. Na een ganse namiddag stofjes bekijken viel mijn oog op een stofje van Cotton and Steel. Het is een stof van katoensatijn. Prachtig van textuur maar delicaat om mee te werken. Ik maakte onlangs nog een jumpsuit (die trouwens "hangt" te wachten om foto's van te nemen :)) met stof van dezelfde designer en elk gaatje blijf je zien. Kwestie van mezelf al vantevoren voldoende stress te bezorgen, ahum :)

Het patroon stond al lang op mijn to sew lijst, maar het is er nog niet eerder van gekomen. Ik vond precies niet het juiste stofje... Tot nu dus ;) Het is een versie met rechte rok geworden, zonder zakken en ietwat verkort. Met een limiet aan stof moet je ergens toegevingen doen en anderzijds, het is een zomerjurk voor iets natuurlijk :)



Let the games begin...

Ik knipte de papieren patroondelen uit en begon met de puzzelwerken om alles te leggen op de stof. Ik kreeg de raad van een goede vriendin, waarvoor mijn eeuwige dank, om mijn stof iets anders te plooien dan dat ik normaal doe. Gelukkig maar want ik kreeg al bijna een angstaanval dat ik het toch echt niet uit die lengte van stof zou krijgen. Toppie dus, zo lukte het perfect! En ik moet toegeven, het was enorm spannend om de schaar er in te zetten want ik mocht echt niks fout knippen of heel mijn project was om zeep. "Heb vertrouwen in jezelf, ligt het zo goed qua richting, enkel aan deze zijde extra naadwaarde knippen,..." Je wil niet weten hoe vaak ik mezelf dergelijke vragen heb gesteld vooraleer ik een stukje knipte :)

Voor de voering gebruikte ik katoenbatist. Ik heb hiervan standaard een voorraadje witte en zwarte in huis. Perfect voor zomerkleedjes. Dat is net iets aangenamer dan gewone voering. En absorbeert ook goed want zomer... dat betekent van tijd tot tijd vapeurkes ;)

Vanaf toen speelde ik toch (voor zover dat mogelijk is) op safe en maakte eerst de jurk in voering.  Dan kan je daar retoucheren waar nodig en moet je niet te hard prullen aan je goeie stof. Even passen... beetje ruim aan de nek maar dat zien we dan wel als we de voeringjurk aan de buitenjurk zetten hoeveel er over schiet qua stof. Voor de rest zat hij prima, dus ik besloot daar nog niets aan te passen. Op naar het echte werk... de buitenjurk. We maakten het ons wat moeilijker dan normaal (het is niet voor niets een wedstijd natuurlijk) en ik werkte met paspel. Knalroze! Af en toe ben ik echt wel een Pink Lady ;) Om de buitenstof te stikken gebruikte ik mijn microtexnaald. Indien ik toch iets zou moeten corrigeren, zijn de gaatjes minder groot. Echt geen stofje om wat te experimenteren eigenlijk :)


De rits driegde ik er eerst in. Ik ben op naaivlak echt een doener, maar ik wou toch even testen voor de zekerheid want ritsen zijn soms echt tricky business. En gelukkig maar want het achterlijfje was echt te ruim. Beetje afgespeld en opnieuw erin gedriegd. Stukken beter dus we stikten hem ineens vast. De voeringjurk werd netjes aan de buitenjurk bevestigd, net langs de paspel. Ook aan de rits stikte ik de voering vast. Dat geeft een mooi afgewerkt effect.

Et voila, enkele avondjes later was hij helemaal klaar.


Ik ben er helemaal in de wolken mee.

In mijn enthousiasme vroeg ik een ex-klasgenootje van mij om foto's te nemen. Anke houdt zich graag bezig met fotografie en heel eerlijk, ze is er absoluut goed in! Een uitgelezen moment om even een korte date te houden :) Ze wist ook een perfecte locatie en ik zag het helemaal zitten.
Vanaf 11 juni kan er gedurende 1 week gestemd worden via de Cas & Nina pagina op Facebook (klik hier). Er vallen na deze stemronde 5 deelnemers af dus mijn lot ligt in jullie handen ;)
Hopelijk is iedereen even enthousiast als ik en stemmen jullie me door naar de volgende ronde.

Vote me, vote cambie :)

Ook nog een superdikke MERCI aan Anke voor de mooie foto's!

Veel groetjes, Evi
















Stof: Moonlit - luminescence van Cotton and steel uit de Cas en Nina webshop
Patroon: Cambie Dress van Sewaholic
Fotografe: Anke Everaerts

You Might Also Like

24 opmerkingen:

  1. prachtige jurk voor een prachtige dame!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw! Super chique! Ik kocht dit stofje onlangs ook :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig! Alvast een stemmetje van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel erg leuk! En fantastische foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel leuk :)
    Ik had er eerlijk gezegd geen jurkje in gezien in die stof.
    Heel mooi gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bedank allemaal :) super om te lezen! Dat geeft toch meteen een boost om weer iets nieuw te gaan maken ;)

    Stemmen jullie ook even via de link:
    https://www.facebook.com/CASenNINA/photos/a.322611807875602.1073741837.291662700970513/630097377127042/?type=1

    Dan hoop ik door te kunnen gaan naar ronde 2 :D

    BeantwoordenVerwijderen
  7. supermooie jurk.... knap gemaakt!!! en een dikke stem van mij!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Héél erg mooi, ik kende je blog nog niet, maar nu volg ik je!
    Super
    Gr
    An
    http://jace-did-it.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat mooi! Ik passeerde hier door de wedstrijd - mijn stem heb je alvast ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi! Ik passeer hier door de wedstrijd, ben heel erg fan van je kleedje. Heb gestemd!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Superleuke reacties, bedankt iedereen :) En ook bedankt voor de stemmen. Ronde 1 loopt woensdag af dus dan weten we of we verder mogen naar ronde 2.
    In elk geval, binnenkort volgt weer een nieuwe blogpost ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. JIPPIEEEEE... we mogen door!!!
    Inmiddels ben ik gestart met een testversie voor ronde 2. Komend weekend moet mijn definitieve versie klaar zijn zodat ik foto's kan nemen. 1 juli start de volgende stemming, deze keer door een jury. Thumbs up allemaal en weldra volgt de nieuwe blogpost :)

    BeantwoordenVerwijderen