100 % biologisch & 100% in love...

21:06 Evi De Mey 12 Comments

100 % biologisch & 100% in love...
Het is gelukt, we zitten in ronde 2 van de Cas & Nina wedstrijd. Dankzij jullie dus eerst en vooral een welgemeende dankuwel :)
Het thema voor deze ronde is "100% biologisch". Ditmaal zal een jury over het lot van de 5 deelnemers beslissen. Beetje in spanning afwachten dus en duimen omhoog ;)

Er mocht gekozen worden uit een selectie biologische stofjes. Afhankelijk van het aantal stemmen dat je behaalde in ronde 1, mocht je eerst kiezen tussen de stofjes. Ik koos voor een stofje van Monaluna.

Enkele sleutelwoorden die voor mij naar voor komen bij een op en top biologisch thema: "Biologisch - natuurlijk - zonder meststoffen - eigen kweek - back to basics - degelijk (of ravotbestendig zoals wij zeggen)"
Ik zocht het daarom allemaal in mijn eigen omgeving, want de dag van vandaag weet je inderdaad niet meer zeker hoe "puur" iets is. Naaien doen we vaak als hobby maar ook omdat je gewoon zelf meer aandacht besteedt aan wat je maakt, aan wat je gebruikt, aan de afwerking. Dus dan is het ook logisch dat we eigenlijk eens stilstaan bij de soort stof. Ik moet daarvoor Deborah van Cas & Nina bedanken want 1 ding is zeker, zulke stofjes zijn pareltjes! Monaluna was voor mij een merkje waar ik nog niet eerder mee had gewerkt maar ik ben vanaf nu absoluut fan!
Deze keer maakte iets voor mijn prinses die graag buiten alles onveilig maakt. Een rokje is dan minder geschikt om ten strijde te trekken :)
Ik koos voor een patroontje van Tadah Patterns: de Pleatie shortsuit. Wat betreft het patroon was het echt wel leuk om mee te werken. Zeer duidelijke uitleg met telkens grote en gedetailleerde illustraties. Dus zeker ook voor beginners geschikt. Enkel de zakken deed ik lekker op mijn vertrouwde manier ;)
Het shortgedeelte heb ik wel wat verkort. Mayke is ongeveer 1 meter groot en redelijk gebouwd, maar dan nog had het echt te lang geweest.
Zie hier het resultaat (trouwens na een ravotsessie buiten dus je ziet, het kan er tegen ;))




Spelen in de natuur doen we meestal als de zon wat schijnt dus ik maakte ook een bijpassende haarband. Je kan deze dubbelvouwen voor een gewoon schattig effect. Of de stof openplooien zodat het hoofdje wat is beschermd tegen de zon. Multifunctioneel dus :)

En nu tijd om te testen hoe play-proof dit exemplaar is in een 100% biologische omgeving :)
























Missie geslaagd!

Patroon: Pleatie shortsuit van Tadah Patterns en haarband eigen design

You Might Also Like

12 opmerkingen:

  1. ik heb een zo'n haarband gemaakt voor mijn dochter & ik plaatste een tutorial op mijn blog er eentje te maken voor een 6-jarige meid.
    Ik hoop dat je ver komt in deze wedstrijd want het is erg mooi & 100% draagbaar!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je :) Ja uiteindelijk zijn die haarbanden snel klaar en o zo handig om te dragen hé. Ik ga deze week nog enkele maken. Als er dan wat wind is, vliegen de haartjes minder in de weg :D

      Verwijderen
  2. Mooi gemaakt! Hier ook liever kleren die ravotbestendig zijn. Veel succes met de wedstrijd!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kids, toch zalig om ze bezig te zien. Dat vereist inderdaad "makkelijk zittende" kleertjes die tegen een stootje kunnen en goed mee bewegen ;)
      Jij ook superveel succes :)

      Verwijderen
  3. Heel mooi stofje weer! En proficiat met de verdere selectie! Ik duim mee...
    Wikkelgatjes (eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. knap gedaan.... Alsof het patroontje en het stofje samenhoren :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Merci :) Ja ik ben er echt blij mee. En het is vooral heel leuk dat ik ook eens andere stofjes en texturen leer kennen zo. Bedankt voor het leuke initiatief :)

      Verwijderen
  5. Mooi! Echt geslaagd. En dankjewel voor de patroontip.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker een aanrader en echt leuk met telkens illustraties. Je kan daar veel variaties mee maken. Mijn 2e versie is al in de maak :D

      Verwijderen
  6. Waauw, jij bent in mijn ogen de winnaar van deze ronde.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh zo lief, dank u voor het complimentje :) Moest je nu mijn snoet kunnen zien... die heeft de kleur van een biologische tomaat denk ik van te blozen ;)

      Verwijderen