Mama-dochter outfit

13:58 Evi De Mey 11 Comments

The love between mother & daughter...



Het stofje lag ondertussen al een jaar in de kast. Ik wist niet goed wat ik er zou mee maken. Dat is toen zo'n beetje een impulsaankoop geweest. Ik vond het toen wel tof dus snel besteld via een pre-order. Bij aankomst dacht ik "oei, is dat wel iets voor mij"? Ik heb al zo'n bleek velletje... Dus ja, dan blijft dat liggen.

Af en toe ruim ik mijn stoffenkast eens op, kwestie van toch te weten wat er nog zoal in de kast ligt. En zo kwam ik dit stofje weer tegen. Ik moest meteen denken aan de princess castle dress die ik vorige week voor Mayke maakte.

De burda 7828 flitste terug door mijn hoofd. Ik ben daar ooit aan begonnen in een teststof en dat trok echt op niks. Ik heb ooit maar 1 keer een naaisel in de vuilbak gegooid en dat was die "jurk".

"MATCHING DRESSES".... dat leek me wel wat. Uiteindelijk was het identiek hetzelfde patroon. Enkel had de princess castle zakken. Maar die kon ik er makkelijk uit laten en zonder tailleband werken.

Ik haalde mijn kaft met patronen terug boven. Daar zat het dan, de burda, helemaal vanachter. Ik had toen gekeken naar de maattabel en kwam uit op een 38. Nu, ik heb normaal maatje 36. En aangezien het tricot is moet dat wel wat spannen.

Ik bedacht me nog 1 keer of het wel "done" is, zo'n matching outfitje van mama en dochter. Past dat wel bij een "bijna 30-jarige"? Het idee leek me wel leuk dus achja, trekken we ons dan iets aan van wat anderen zouden kunnen denken? Zo lang we het zelf maar leuk vinden, toch? En ik weet dat Mayke het sowieso superleuk zou vinden :)

Testversie? Nee, daar had ik echt geen zin meer in. Het is er op of er onder!

Het heeft een namiddag werk gekost, wat uiteindelijk meevalt want het zijn 2 jurkjes. En het is niet omdat er 1 kleinere maat bij is, dat je daar minder lang aan werkt. Vooral het doorlopen van het patroon steek je wel wat tijd- en denkwerk in. Maar o-zo de moeite waard ;)


Het zonnetje scheen gisteren en Mayke was in haar gekke bui. Ideaal voor een kleine fotosessie in de tuin.





  


Nu ben ik wel eens benieuwd, wat vinden jullie van de mama-dochteroutfit? :)

You Might Also Like

11 opmerkingen:

  1. Ik vind het knap en heel leuk! Ook al enkele keren naar het stofje gelonkt maar nog nooit in het winkelmandje gelegd... Misschien toch eens overwegen?!
    Wikkelgatjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hier was het ook een twijfelgeval maar uiteindelijk is het toch mooi geworden en ik raad de stof echt wel aan. Net goed qua dikte ook, valt soepel en leuk :)

      Verwijderen
  2. Zeker weten het is Top! Ik wil juist het zelfde kleedje in die stof, maar vraag me af, hoe heb jij de voorpanden laten doorlopen want das pas mooi !!! Hoop dat het mij ook lukt wil het maken voor de communie van mijn kleinzoon in Mei, maar ben nog beginneling! Dus al je tips en trucks zijn welkom ;-(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt :)

      Wel over doorlopen van het patroon heb ik laatst een tutorial geschreven:
      http://sewive.blogspot.be/2015/04/omdat-we-soms-allemaal-dat-duwtje-in-de.html

      Belangrijk is dat je rekening houdt met naadwaarde. Ik leg altijd eerst 1 pand en knip uit met naadwaarde. Dan zoek ik dezelfde tekening en leg het geknipt pand exact op de tekening. Vervolgens leg ik het patroon gespiegeld boven op de stof. Hou rekening met je naadwaarde :) En knip uit.

      Het is makkelijker om te werken met een patroon met naadwaarde in. Dat is eenvoudiger om te laten uitkomen qua tekening en vergt iets minder denkwerk. Bij de tutorial hierboven zat er naadwaarde in. Voor de Burda is dat niet het geval, maar je kan eenvoudig op het patroonpapier zelf al naadwaarde toevoegen.

      Achterpand heb ik in 1 keer gedaan. Dus boven en onderpand tegen elkaar gelegd aan de stofvouw en in 1 keer geknipt ;)

      Moest je vragen hebben, geef gerust een seintje.

      Maar vooral, geloof in jezelf. Dan komt dat wel goed :D

      Verwijderen
  3. Tof gedaan,een super leuk stofje dat naar mij lonkt maar ik durf het niet goed kopen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gewoon doen :) Echt comfortabel ook, niet te dik en niet te dun ;)

      Verwijderen
  4. heel leuk en mooi! vooral de keuze voor het turquoise bandje eraan vind ik super

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb getwijfeld.... Vroeg aan mijn wederhelft of dat wel bij elkaar zou passen qua kleuren en die zei resoluut "neen".
      De koppige ik deed het toch en ben er echt blij mee dat ik mijn eerste gedacht ben gevolgd :D

      Verwijderen
  5. leuk! Ga ik hier ook wel es doen! Hoeveel stof had je dan gebruikt? Want zo veel heb ik meestal niet van 1 stofje liggen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had van deze stof 3 meter. Daar zijn dan 2 jurken uit gegaan en heb nog een dikke halve meter over :)
      Vooral als je het patroon wil laten doorlopen verbruik je wat meer ;)

      Verwijderen
  6. wel ik had exact hetzelfde voor met die burda. ik dacht ga eens braaf de matentabel volgen. stukken te groot en het lag bijna in de vuilbak maar toen liet ik mijn mama passen en hoera het past ;-) ze vindt het stofje wel niet mooi (teststofje) maar zei dat het ideaal is om in de tuin te zitten bij mooi weer. ik ga dus ook voor de 36 gaan ipv de 38

    BeantwoordenVerwijderen