Love at first stitch

21:29 Evi De Mey 4 Comments

What's in a name ...




So true!

De Megan dress... Het was wel degelijk liefde op het eerste zicht. Een leuk patroon met een tikkeltje retro.

Ikzelf heb echt een maatje 36, maar soms lees ik wel degelijk eens de matentabel. Dus ik besloot maatje 3 te nemen bovenaan en vanaf de lende maat 4 over te tekenen. Achteraf gezien heb ik nog serieus moeten versmallen dus maatje 3 helemaal had prima geweest. To remind dus voor de volgende keer als ik een patroon gebruik uit het boek.

Alles staat prima uitgelegd vind ik. Wat mij betreft ook een aanrader voor beginnende naaisters (of naaiers, want tegenwoordig wagen mannen zich blijkbaar ook op dat terrein ;) )

Ik probeer vaak een eigen toets te geven aan elk kledingstuk dat ik maak. Soms experimenteer ik met verschillende stofcombinaties, color-blocking, andere halslijnen en deze keer was het eens tijd voor wat paspel.


Met de losse hand knipte ik een strookje en voorzag boven en onder paspel. Om de positie te bepalen is het soms handig het eerst even vast te spelden en je werk van op een afstandje te bekijken.

Het kleed sluit met een blinde rits. Ik heb de band helemaal laten doorlopen. Om je rits goed open en dicht te krijgen doe ik de paspel altijd een cm of 2 los (tornmesje is vaak de beste vriend :) ). En dan knip ik de koord er uit. Vervolgens naai je het gewoon mee vast zoals je anders zou doen.


In het boek staan pofmouwtjes. Supertof dus dat heb ik absoluut behouden.



De lengte heb ik wel flink verkort. Maar dat is persoonlijk natuurlijk. Ik draag het graag iets korter.

Eindbeoordeling toch wel een dikke 9 wat mij betreft. Mijn enige puntje van kritiek, en dat is dan eerder op mij persoonlijk, is dat ik nogal een "holle rug" heb waardoor de nepen achteraan iets meer mochten zijn. Nuja, misschien had het beter geweest had ik volledig maat 3 overgetekend. Dus ik plan sowieso nog een 2e versie met de aanpassing van maat... En, natuurlijk weer met een leuke switch/toevoeging.

Let the spring & summer begin!


Boek: Love at first stitch by Tilly Walnes (a.k.a. Tilly and the buttons)
Patroon: Megan
Stof: Fabricland


You Might Also Like

4 opmerkingen: