Another Lotta skirt

16:23 Evi De Mey 2 Comments

Sommige succesformules grijp  je steeds weer naar. De Lotta rok van Companie M is zo eentje dat regelmatig wel eens op mijn to sew lijstje staat. Ik blijf absoluut fan van de uitgebreide uitleg.

Ik had mijn zinnen gezet op een stofje van Camelot maar mezelf eerst voorgenomen om enkele andere projectjes af te werken alvorens ik weer een nieuw stofje bestelde.

Tegen dat de tijd daar was, was de nightfall collectie in België en omstreken uitgeput. Niet verwonderlijk want het was net de eindejaarsperiode. Daar ging mijn plan. En als ik iets in mijn hoofd heb... Balen dus!

Via een naaigroepje kreeg ik de tip om eens via Etsy te zoeken. Etsy, dat is onbekend terrein voor mij. Beetje zoekwerk en .... Jaaaaaaa, halleluja, gevonden!

Dat was ineens mijn eerste ervaring via Etsy. Ik heb de stof besteld bij Oak Hill Fabrics. De hele bestelling verliep vlekkeloos en het stofje zat snel in de bus.


In de kast had ik nog bijpassend gouden paspel dus dat kwam goed uit.

Sommigen gaan op stap 's avonds, anderen hangen in de zetel voor tv. Maar als ik een vrij momentje heb (en de dochter slaapt flink :) ) kruip ik achter mijn naaimachine.


De knopen vond ik bij Veritas. Meestal neem ik het kledingstuk gewoon mee en leg er een deel knoopjes op tot ik zeg "dat is het nu se".


Het ineennaaien van de rok ging vlotjes en al snel rolde er weer een Lotta'ke vanonder de machine.

Ideaal voor een etentje of speciale gelegenheden. Ik noem het de "Lotta with a touch of bling" :)





Patroon: Lotta van Companie M
Stof: Nightfall Dots van Camelot

You Might Also Like

2 opmerkingen:

  1. Oh, heel geslaagd. Hier ook iemand die iets in gedachten had met die collectie, maar te laat kwam ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo jammer hé. Ik kan daar echt van balen. Maar de nieuwe collectie van Camelot zou de moeite zijn dus misschien iets leuks voor een nieuw project? :)

    BeantwoordenVerwijderen