Retrojurk van Ienemiene

12:28 Evi De Mey 3 Comments

Vooruitziend noem ik het: massa's patronen en stof in je kast hebben liggen :)

En daarna is het gewoon een kwestie van "het goeie moment" en een kleine ingeving.

Ik kocht ooit eens groene Punta di Roma in een stoffenwinkeltje in Heist-op-den-Berg en oranje paspel.

Aangezien ik graag kleedjes draag (en de inhoud van mijn kleerkast wel eens aan vernieuwing toe was) besloot ik eens mijn patronen te doorbladeren. De retrojurk van Ienemiene viel me te binnen.

Weer een avondje knip en plakwerk. Dat is het minst leuke deel want dat komt dus nooit 100% mooi uit, maar soit. Puzzelen naar goeddunken dan maar ;)

Ik koos voor de lage halsuitsnijding en grote kraag. De kraag moest je zelf tekenen. Ik heb dan maar ineens een patroontje getekend voor de kraag ook, voor geval ik later nog een versie zou maken (wat sowieso, zo blijkt achter, zal volgen).

Paspel stikken doe ik op de snelle manier. Stof dubbel leggen met paspel tussen, en stikken met blinde ritsvoetje.

De zijflapjes heb ik nog wel eens extra doorstikt. Zo houden ze mooi hun vorm.

Over het patroon: super. De uitleg, die kan helaas beter. Ik weet nu al wel hoe ik zo'n jurk ineen moet krijgen maar voor de beginneling denk ik dat er velen de mist in gaan. Wat jammer is want het is zo'n mooie jurk. En al bij al niet bijster moeilijk om te maken.

Een voordeel van deze jurk is dat je hem makkelijk kan dragen. Kousenbroek er onder en huppakee. Ready to go.

Ik kreeg er alvast superveel complimentjes mee, ik hoop dat jullie hem even leuk vinden :)

You Might Also Like

3 opmerkingen:

  1. Hoi, Ik nomineerde je blog voor de Liebster Award. Voor meer info, kijk even op mijn eigen blog: http://www.kia-blog.meximas.com/news.php?news_id=24

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Saskia, bedankt voor de nominatie. Superleuk ! Ik doe mee :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi, die staat ook nog altijd op mijn lijstje!

    BeantwoordenVerwijderen