My image

12:18 Evi De Mey 2 Comments

Stoffenspektakels, het is toch nooit goed voor mijne portemonnee :)

Helemaal achteraan staat een standje waar afgewerkte kleedjes hangen uit My Image winter 2014-2015. Ik kocht natuurlijk een deel stof en kreeg het boekje er gratis bij (dat mocht wel met zo'n grote buit ;) ).

Intussen ligt de stof voor het kleedje dat ik eerst wou maken nog steeds in de kast. Bij het doorbladeren zag ik een kleedje met zwarte "pied de poule". Mijn man zei: amai als je dat in die stof zou maken, dat doet zeer aan mijn ogen zo'n druk motief. Ahum, geen zwarte pied de poule dus...

Online viel mijn oog op rode pied de poule. Het intrigeerde me enorm, maar als hij de zwarte al shockerend vond, wat zou hij dan van de rode zeggen?!

We doen zoals we altijd doen in noodgevallen: even de mama bellen voor advies :)

Die zei: doen!

Zo gezegd zo gedaan. De stof kwam van bij Kersenpitje.

Het patroon verwerkte heel gemakkelijk eigenlijk. Ik heb de rits achterwege gelaten aangezien ik toch rekstof heb. Het achterpand heb ik dus gewoon ook aan de stofvouw geknipt.

De neklijn heb ik ook wat naar beneden gehaald. Hoe je dat doet is simpel: neem je patroondelen en leg je beleg even op je voorpand. Teken dan gewoon de halslijn lager en knip uit.

Het resultaat mag er best zijn, ik ben er eigenlijk fier op :)

You Might Also Like

2 opmerkingen:

  1. Deze is heel mooi! Uit welk nummertje komt het patroontje, of hoe noemt het?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt :) deze komt uit de huidige wintereditie van My Image 2014-2015, patroon M1457. Maar dan zonder kraagje en zonder rits ;)

    BeantwoordenVerwijderen