Een tussendoortje

12:05 Evi De Mey 0 Comments

Cirkelsjaals zijn in tegenwoordig. Overal waar je ziet, zie je wel iemand met een cirkelsjaal.

Enkel voor "versiering" ben ik zo niet, dus ik dacht: waarom geen winterversie maken?!

Ik ging naar de Zeeman en kocht daar een fleece dekentje. Goedkoop en perfect voor de binnenkant van de sjaal. Katoenen stofjes heb ik nog genoeg dus ik zou sowieso wel iets vinden in mijn kast.

We beginnen er aan: een lap knippen van 25 op 140cm. Mensenlief, die fleece pluist enorm. Heel de kamer lag er vol mee! Stikken was niet zo moeilijk. Leg de goede kanten op elkaar, stik de lange zijden door. Steek dan je hand door de tunnel en trek de ene kant door naar de andere kant. Speld de randen op elkaar en stik door (laat een keergat!).

Hup, snel even testen... VEEEEL te lang voor mij. Ik had echt een tochtgat. Weer losprutsen dus en een stuk afknippen. De volgende versie werd dus 25 op 120cm ongeveer. Stukken beter en lekker warm.

Ik maakte er ineens ook eentje voor de dochter en trok een nogal dwaze foto van mezelf :)


You Might Also Like

0 reacties: