SVDHZ 1

16:46 Evi De Mey 0 Comments

SVDHZ... klinkt als een raad beest dacht ik eerst toen ik dat zag passeren op naaigroepen. Al snel werd duidelijk dat ze een boek bedoelden: Stof voor durf het zelvers.

Ik moet toegeven in het begin vond ik echt mijn draai niet in dat boek. Ik heb het dan ook even in de kast laten liggen. Tot op een moment dat ik een kerstjurkje wou maken voor Mayke. Ik ben zo iemand die graag experimenteert en al eens een risico neemt. Maar voor sommige patronen maak ik graag eerst een test-versie vooraleer ik die mooie stof begin te knippen. Zou zo zonde zijn om een gans jurkje in Michael Miller stof in de vuilbak te moeten kieperen.

Zo gezegd zo gedaan. Ik bestelde via Rijstextiles enkele goedkope stofjes en paspel. Het patroonblad was redelijk compact dus dat is ook al een meevaller om over te tekenen!

Ik nam het basistopje van de jurk over en een gefronst rokgedeelte.

Nog omzomen en klaar. Maar eerst toch al eens passen voor de zekerheid.


Uiteindelijk is het best nog wel een leuk exemplaar geworden, ook al is het in test-stof. De volgende versie zou langer worden maar voor zomerjurk zal deze alleszins kunnen dienen ;)

Een blinde rits en paspel vraagt wel op de paspel een stukje los te tornen zodat de rits makkelijk open en dicht kan. Anders krijg je de rits amper open :)

Weer wat bijgeleerd!


You Might Also Like

0 reacties: