La Maison Victor

12:09 Evi De Mey 4 Comments

Het maandelijks ritueel, we nemen een kijkje in de krantenwinkel en snuisteren tussen de naaitijdschriften. Burda, Knipmode,... Op de duur heb je het wel gezien en komt er veel terug. Mijn grootmoeder zei altijd "mode komt altijd terug". Wel, daar heeft ze absoluut gelijk in. Eigenlijk zou je gewoon de kleren moeten bijhouden en wegbergen tot ze weer "in" zijn. En weliswaar je figuur wat houden maar soit :)

Ik herinner me nog dat ons mama ooit een fluffy trui had met van die "lange haren". Zacht zonder twijfel maar heel bombastisch. Wie had ooit gedacht dat anno 2015 dat terug mode zou zijn. Al lachend heb ik al gezegd "je had dat moeten bijhouden voor mij hé". En nu betrap ik mezelf er op dat ik dat zelfs al eens heb vastgehad in een winkel.

We dwalen af, terug naar de krantenwinkel!

Ik zie ineens iets dat ik nog niet eerder had gezien, of wat me nog niet was opgevallen...


La Maison Victor! Bij het openslaan van het boekje zag ik meteen iets in het oog springen. De June Dress. Wat een supermooi kleedje!

Vol goede moed zocht ik in mijn (overvolle) stoffenkast geschikte stofjes. JA, rood it is!

We nemen het patroon over. Ik bekijk eerst de matentabel en natuurlijk zweeft mijn figuur tussen alle maten. Een duidelijke 36 of 38 had ik dus niet. Achja, risico's moet men soms al eens nemen hé dus ik besloot de 36 over te nemen. We zien wel wat het zou geven. Neepjes stikken, rits inzetten,... Allemaal geen probleem. Maar dan, het beleg!

Ik denk dat je gemakkelijker beleg op een boterham smeert dan de uitleg. Ik snapte er echt de jota van! Gelukkig kwam ik via een groepje op Facebook een lieve dame tegen die me in simpele taal uitlegde hoe zij het deed. Ik las de uitleg, en nog eens, en nog eens... En ja hoor, ik zag het licht :) Wat foefelare en het lukte. Mijn eerste June Dress was klaar. O wat zat dat model als gegoten. Ik heb er niks moeten aan veranderen!


Het bovenlijfje is een stofje van Filou.


De onderkant is een dikkere katoen.


Snel volgde een 2e versie van de June. En die werd inmiddels al vaak gedragen!


Patroon: June dress van La Maison Victor

You Might Also Like

4 opmerkingen:

  1. Ik ontdek je blog nu pas. Je maakt mooie dingen! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Sarah, bedankt voor het complimentje. Ik heb ook even je blog gecheckt en wauw, wat een mooie naaikamer :) echt super. En ook heel leuke creaties!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige versies van de june dress! Staat hier ook op het to-do-lijstje...ooit!!
    Wikkelgatjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooie versies. Ook hier een favoriet model om te maken en te dragen

    BeantwoordenVerwijderen