Dorothy Day Tripper

09:28 Evi De Mey 1 Comments

Soms kom je online patronen tegen waarvan je denkt: WAUW!

Het patroon van Swoon - Dorothy Day Tripper was zo eentje.

Ik heb inmiddels wel wat ervaring met kleren naaien maar tassen...Dat is een onbekende zone. In een naaigroepje werden soms naaidates georganiseerd. Dat leek me wel een leuk initiatief. We spraken af en waren met 4 uit de regio.

En dan, first things first: stof! Ik had echt niks liggen dat er voor kon dienen. Denk dat ik alle webshops heb afgeschuimd. En plots kwam ik uit bij Anjoly. Halleluja wat een mooie stof. Lekker fel en precies wat zo'n tas nodig had.

De dag van de naaidate naderde en iedereen maakte z'n huiswerk. Patronen werden geknipt en geplakt, versteviging opgestreken,...


Zaterdag... D-day! We hadden een fijne namiddag vol met leerrijke tips. Wat geklungel later hadden we toch al een deel van de tas klaar. Tot zover onze hoop om allemaal met een afgewerkte tas diezelfde avond te kunnen pronken :) achja, soms loont het om als je niet 100% tevreden bent weer iets los te maken en wat te foefelen op je gemakje.

Als ik ergens aan begin moet het wat vooruit gaan. Datzelfde weekend werkte ik goed door en op het resultaat ben ik nog steeds heel fier. Met enkele schoonheidsfoutjes weliswaar maar toch :)

Wat hebben we vandaag geleerd:

1. Zelf tassenhengels maken kost tijd en garen... Veeeeeel garen! Zorg dat je voldoende in huis hebt van dezelfde kleur.


2. Doorstik de rits, zo gaat ze makkelijker open.

3. Knip je versteviging groot genoeg anders heb je een "niet stevige zone", en stik ze mee vast in de naadwaarde. Gebruik best een ledernaald.

En nu, i proudly present mijn versie van de Dorothy Day Tripper :)

 

You Might Also Like

1 opmerking: